Електронните спортове ще станат бизнес с приходи от 1.5 млрд. долара до 2020 г.

Споделете лесно и бързо тази публикация

Електронните спортове, популярни като Е-спортове, ще имат публика в глобален мащаб от близо 600 млн. души, а приходите ще възлизат на над 1.2 милиарда паунда (1.5 млрд. долара) до 2020 г. Такава е прогнозата на специалистите в областта, пише Би Би Си.

Е-спортовете представляват организирано и професионално практикуване на компютърни игри със състезателен характер. Едно състезание може да се проведе пред хиляди фенове на живо и милиони онлайн.

“Напълно отговорно мога да заявя, че е-спортът има потенциал да стане един от петте най-популярни спорта в света”, каза Петър Уармън, анализатор от “Нюзуу”.

Те вече имат влияние и в традиционния спорт. ПСЖ създаде собствен отбор за играта League of Legends, а “Манчестър сити” е назначил в клуба професионални геймъри.

Е-спортовете генерираха 400 млн. паунда (493 млн. долара) през 2016 г. с публика от 320 млн. души по целия свят. Миналогодишният шампион в турнира по “League of Legends” спечели от наградния фонд 1 млн. долара.

Защо спортните клубове купуват е-спорт отбори?

ПСЖ се обърна към гейминга през октомври 2016 г., като създаде собствен франчайз и привлече трима от водещите в света геймъри. Целта на клуба е да направи марката си още по-популярна на пазарите в САЩ и Азия.

“Е-спортът за нас е нов начин да привлечем нови фенове към марката, като не е нужно фокусът да е футбол”, обяви Фабиен Алже, маркетингов директор на ПСЖ пред Би Би Си. “Идеята ни е да представим нашия клуб на хора, които нищо не разбират от футбол и не го гледат редовно.”

“Манчестър сити” и “Уест хем” са клубовете във Висшата лига, които подписаха договори с геймъри, които играят FIFA, и така да ги представят по света, но все още няма английски клуб, който да е създал свой е-спорт отбор. Това обаче няма да се забави още дълго.

Алже вярва, че това е “бъдещето” на футболните клубове, и смята, че скоро ще се създаде онлайн турнир, който да е като шампионската лига.

“Това е нещо много повече от рекламен трик. Футболните клубове виждат тази възможност като стратегическа част от техния франчайз. Спортните клубове сега са зависими от приходи, които идват от места извън техните лиги и точно това ще стане тяхна маркетингова цел. Тук говорим за огромен потенциал – милиони зрители по целия свят”, добави Уормън.

Откъде идват парите?

Основният и най-голям източник на средства е спонсорството. “Нюзуу” прогнозира, че до 2020 г. е-спортовете ще се превърнат в индустрия с приходи от над 1.2 млрд. паунда.

“Причината, заради която компаниите инвестират в тази сфера, е, защото те искат повече потребители и време, за да промотират своя продукт. Геймингът е един от начините, с който младото поколение се забавлява в свободното си време и популярността му скоро ще стане такава като на традиционните спортове”, добавя Уормън.

“Компаниите сега имат възможност да достигнат до аудитория, до която преди са достигнали трудно или дори не са достигали, защото геймингът се превръща в нещо, което не могат да разберат. Те могат да бъдат спонсори и да рекламират. Това е възможност, която трудно би се изпуснала”, каза още той.

Кои са феновете на е-спортовете?

“Млади, дигитално ориентирани хора, които не си падат много по спортовете. Мнозинството от тези хора са възраст между 20 и 35 години. Това е малко изненадващо, защото очакванията са да говорим предимно за тинейджъри”, коментира темата анализаторът на “Нюзуу”.

Той добавя, че 25 процента от аудиторията е съставена от жени, което разрушава мита, че този вид забавление е предимно мъжко.

“Феновете на е-спортовете са нормални хора. Всеки си има хоби в истинския живот. Като цяло това е ново изживяване и позволява на феновете да видят героите си на живо”, обяснява Уормън.

Какво следва за е-спортовете?

Уормън смята, тази индустрия има нужда от организирана структура на управление и повече професионализъм. Освен това той предвижда и “голяма битка” между най-големите световни компании за спортна екипировка за място на марките им върху екипите на играчите и дори върху героите в самата игра.

“Вече има световни първенства за определени игри. Въпросът е дали тези игри ще се обединят, за да се организира едно огромно световно първенство”, допълва Уормън.

“Мисля, че в близките години ще видим първенство от ранга на световното по футбол. Структурата на квалификациите също ще бъде сходна. Без никакво съмнение това ще бъде събитие, наблюдавано от милиарди души”, завърши той.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *