Как безопасно да посрещнем лятното часово време

Споделете лесно и бързо тази публикация

Какво да направим, за да не навреди на здравето ни превъртането на часовника? Съвети за оцеляване при преминаването към лятно часово време.
Ако се ужасявате от преминаването към лятно часово време, ето няколко съвета от експерти как да го направим по-безболезнено, посочени от Нова телевизия.

Вечеряйте по-рано

Сънят зависи от апетита. Опитайте се да вечеряте по-рано, ако искате да поспите повече, още преди смяната на часовника.

Нюйоркският невролог д-р Родригес обяснява пред „ABC News”, че ако вечеряме 1 час по-рано, това ще ни помогне да си легнем по-рано. „Нашият циркаден ритъм съвпада с времето, в което ядем”, обяснява той.

Циркадните ритми са цикли на физическите, психическите и поведенческите промени. Траят приблизително 24 часа и ни казват кога трябва да си легнем да спим, както и кога да станем, без да използваме будилник. Те са основна част от живота на всеки човек.

Използвайте Лайтбокс

Превъртайки часовника с час напред, ще се радваме на повече светлина в края на деня. За сметка на това, ще ставаме по време, когато още не се е разсъмнало напълно.

Д-р Родригес обяснява, че слънчевата светлина помага на тялото да се събуди. Така че дните след преминаването на лятно часово време ще бъдат по-трудни за хората да се събудят.

Така че хората, за които ставането сутрин е наистина много трудно, могат да използват аларми, които освен звука, светват плавно.

Следобедна дрямка

Ако не можете да си легнете рано вечерта, когато започне лятното часово време, може да поспите на обед, така че да не се изчерпате физически на следващия ден.

Известният експерт по медицина на съня от Харвардския универиситет Чарлз Чейзлър казва, че много хора не могат да си легнат по-рано.

„Много хора си лягат в обичайното време и така губят един час на сън, което засяга много различни физиологични системи от тази загуба на сън и преминаването на циркадния ритъм”, обясни той.

Чейзлър посочва още, че говорим само за един час, но той може да има сериозни последици за здравето ни. Рискът от инфаркт се увеличава с 5%, а катастрофите стават 17% повече.

Избягвайте електронните устройства преди лягане

Изкуствената светлина може да има силен ефект върху съня ви и начина ви на спане. Експертите съветват хората, които не мога да спят, да се откажат от електронните устройства преди лягане, а този съвет е още по-важен на фона на влизането в лятно часово време.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *