Всички десетокласници на изпит по компютърни умения през юни

Споделете лесно и бързо тази публикация

През тази година всички десетокласници ще се явят през юни на национално външно оценяване за дигиталните им компетентности.
За първи път то е предвидено за целия випуск, след като миналата години имаше пробни изпити, съобщава Министерството на образованието и науката.

Учениците ще държат изпита в дигитална среда – директно на компютър, който ще генерира индивидуален тест за всеки от банка задачи, разделени по категории.

Тестовете ще бъдат различни като съдържание, но еднакви като степен на сложност. В тях ще има както задачи със затворен отговор, така и такива, които проверяват практическите умения.

Учениците ще влизат с пароли, а след това компютърът директно ще генерира резултата от задачите им със затворен отговор. Задачите, които проверяват практически умения, ще се оценяват от учителите по информатика и информационни технологии.

Времетраенето на изпита ще бъде 90 минути – 30 минути за теста и 60 минути за решаването на практическа задача.

Броят на тестовите варианти, които се получават, е десетцифрено число, така че преписването и подсказването са практически невъзможни.

Максималният брой точки, който може да бъде постигнат, е 60.

Изпитът няма да е в един и същи ден, а в рамките на пет дни в периода от 12 до 16 юни, като всеки ученик ще го полага по предварителен график.

Учениците, които издържат изпита с висок процент верни отговори, ще получат сертификат за компютърните си умения.

В пилотното национално външно оценяване на десетокласниците през миналата година се включиха общо 19 536 ученици от всички области. Максималният брой точки беше постигнат от двама ученици – от Търговище и Варна.

Най-високи резултати са постигнати при задачите за електронни комуникации, при решаване на проблеми, свързани с компютърни конфигурации и връзка с интернет, както и с безопасност – антивирусна защита и правилна работа с компютърни системи.

Най-ниски резултати имаше при търсенето и измерването на информация, при създаването на съдържание в електронни таблици и при споделена работа в мрежова среда, посочват от МОН.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *