Родители предложиха мерки за обуздаване на агресията

Споделете лесно и бързо тази публикация

Родители ще протестират днес срещу агресията в детските ясли, градините и училищата. Те предлагат редица мерки за намаляване на насилието.
Стига толкова насилие, апелират родителите в социалните мрежи.
Протестът им ще бъде от 11 часа на ул “Оборище” 44 пред дирекциите “Образование” и “Здравеопазване” на Столична община. Поводът за него са зачестилите случаи на насилие сред децата – от най-малките до 14-15 годишни деца, както и трагичните смъртни случаи, каза медийният координатор на проекта за протест Христина Колева, цитирана от БТА.

На протеста ще присъстват учители, възпитатели, майки на пострадали от психическо и физическо насилие деца от цялата страна.

Дете, което е било подложено на тормоз, разказа, цитирано от БНР:

“Ритали са ме в първи клас, ограждаха ме в кръг, гнусяха се от мен, взимаха ми моливите. И в момента това ми пречи в 8 клас и психиката ми е разбита. В момента ходя на психолог в училището, за да реша по някакъв начин този проблем, защото той е вътре в мен и не мога да го разбера.”

Една от мерките за справяне с агресията, които предлагат родителите, е въвеждането на личностни тестове – психологическо обследване на всеки бъдещ педагог, което да се прави още по време на следването, посочи Мария Маринова, другият медиен координатор на протеста. Тя отбеляза, че такива тестове има в Германия още в първия семестър на студентите от педагогическите специалности.

Освен външна оценка за учители, възпитатели и медицински сестри, хората, които ще работят с деца, ще могат да си направят и самооценка доколко емоционално стабилни са, имат ли търпението за професията, да въвеждат добри нови практики, да се развиват, каза Маринова. Тя апелира към учителите да не го приемат с обида. По думите й в системата работят брилянтни кадри, но е допусната и порочната практика да има специалисти без правилен педагогически подход.

Родителите предлагат във всяко помещение на яслите, градините и училищата да се въведе система за видеонаблюдение, каза Ема Черногорска, председател на Сдружение “За децата ни”.

Родителите предлагат при доказано насилие над дете отговорният за това служител да бъде дисциплинарно уволняван и за определен период от време да му се отнеме възможността да практикува професията. За това време учителят трябва да получи психологическа подкрепа и възможност да смени попрището.

Родителите предлагат медицинските сестри в яслите и педагозите в градините и училищата заедно с родителите веднъж седмично да преминават обучения, чрез които да се разбере смисълът на професията на психолога. Психолозите могат да правят профил на родителя как реагира при проблемна ситуация с детето.

Друга мярка е въвеждане на лимит от пет деца, за които да се грижи медицинска сестра или педагог в детските ясли, а децата в градините и яслите да са максимум 20 в група, а в училище – 22 деца.

Предлага се и родителите да могат да полагат доброволчески труд, съгласуван с психолозите и педагозите в яслата, градината и училището с цел по-лесна адаптация на децата и сформиране на сплотен колектив.

Родителите настояват да се забранят телевизорите и лаптопите в детските градини, освен когато не се пускат образователни филми или упражнения. Майките цитираха изказвания на психолози и педиатри, според които, както стоенето пред телевизор, така и използването на електронни устройства, оказва негативно въздействие върху физическото и психическото развитие на детето. По мнението им детето не може пълноценно да обработва информация, забавя се проговарянето, освобождават се вещества както при наркотичната зависимост, които водят до зависимост.

Родителите предлагат да се създаде и мобилно звено от допълнителни служители, които да могат да помагат на педагозите и медицинските сестри в яслите в случай, че децата са повече и не могат да бъдат обгрижени, каза Весела Алексиева. Така по думите й ще се спестят пари от допълнително назначаване на кадри.

С цел по-лесната адаптация на децата в яслите и градините, майките настояват да има възможност родител да придружава от един до три часа детето по график при първоначалната адаптация в първите три седмици на посещението му в детско заведение.

За децата със специални образователни потребности, родителите настояват за законови промени всяко дете задължително да разполага с помощник – учител.

Те искат и всяко дете да бъде обследвано от психолог, независимо дали е със СОП или не.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *