Новите патрулки въобще не трябвало да снимат нарушители

Споделете лесно и бързо тази публикация

Чисто новите патрулни автомобили няма да носят използваните в момента мобилни камери за заснемане на нарушители. Подобно оборудване въобще не е било планирано.
Това обясни по bTV началникът на „Пътна полиция” комисар Бойко Рановски.

През последните дни стана ясно, че стъклата на новите полицейски коли не позволяват на старите камери да извадят четлив образ.

Рановски смята, че това не е проблем, защото така или иначе пътните полицаи имат на разположение други по-стари автомобили, а в новите има работещо видеонаблюдение с антикорупционна цел.

„Имаме 148 оборудвани автомобила, които са си в действие, всички останали автомобили, които са свързани с контрол на пътя, са със система за видеозаснемане на дейността на пътния полицай”, каза той.

Шефът на „Пътна полиция” обясни, че колите, които в момента снимат нарушители, са купувани през 2007 г., 2008 г. и 2012 г. Предстои и покупка на 84 преносими камери, които ще могат да работят във всички метеорологични условия и няма да са зависими от техническото състояние на автомобила, към който са зачислени.

Рановски каза, че сегашните устройства няма как просто да бъдат преместени от един модел кола на друг – необходима е намесата на специалисти и сертификация от Българския институт по метрология.

Комисарят беше категоричен, че видеоконтролът не трябва да се обявява с предупредителни табели.

„Най-голям спад на жертвите имаше при въвеждането на мобилните камери, когато нямаше изискване за такъв знак”, уточни Рановски.

По думите му с помощта на монтираните в новите патрулки принтери, ще се повиши значително събираемостта на електронните фишове от камерите.

„Съгласно закона, глобите с електронен фиш, се изпращат по пощата. 50% обаче се връщат с обратна разписка, защото човекът не е намерен и следва дълга процедура”, обясни шефът на КАТ.

Сега при спиране на нарушител с електронен фиш, той ще го получи от пътния полицай.

МВР публикува в портала за обществени консултации нова наредба за тестването на шофьорите и участниците в катастрофи за алкохол и наркотици. Общественото обсъждане по законопроекта ще продължи до 12 юни.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *