Борисов: Опашките по гишетата вгорчават живота

Споделете лесно и бързо тази публикация

Когато има административна тежест или хората си загубят дни за един документ, всичко това създава усещане и за тревожност, корупция, и напрежение в обществото.
Това каза министър-председателят Бойко Борисов по време на работна среща с представители на местната власт, държавните институции и браншови организации, на която се обсъждат мерките за намаляване на административната тежест и облекчаване на режимите за работа с гражданите.

„Искаме да поставим гражданите и бизнеса в положение да не се реди гише след гише, да си огорчава с дни живота. Хората трудно правят разлика на опашката и когато има административна тежест или си загубят дни да си извадят един документ, всичко това създава усещане и за тревожност.

Според Борисов надали има някой политик, който това да не го е поставял във фокуса на своето предизборно говорене.

Искам да положим цялата си воля това да се случи. Нито имаме месеци, нито години. Нито имаме време за анализи. Прекрасно всички знаят къде са местата, в които се формират опашките и най-голямо напрежение“, коментира премиерът.

Премиерът даде пример, че хората и бизнесът срещат проблеми с администрацията от столичния КАТ, столичния кадастър и общините, като посочи, че трудно се прави разлика на опашката кое е община и кое е държава.

По думите му там, където е необходимо, ще се вложат средства.

„Въпросът е с общините да постигнем такъв синхрон, че навсякъде това да се получи“, каза още премиерът.

Вицепремиерът Томислав Дончев обясни как е вървяла административната реформа досега:

Процесът по редуциране на административната тежест е текла по следния начин. Идва ново политическо ръководство, адресира проблема с експерти от администрацията, те му казват, че е много сложно и да се направи анализ. Той се възлага 7 месеца, прави се 1 година и в най-добрия случай на втората година имаме продукта.

Понеже този филм съм го гледал повече от веднъж, този път няма да направим нещата по този начин. Нямаме намерение да се задоволим с просто повишаване на качеството на административното обслужване, боядисване или освежаване на един информационен център. Нещата трябва да бъдат поставени на принципна основа. Преди да мислим за керемидите, трябва да мислим за фундамента, обясни вицепремиерът.

Според него ядрото на реформата се базира на служебен достъп до данни от регистри.

Това, което се надявам да бъде факт още следващата седмица е да стартираме с общините една процедура, коментира Дончев.

По думите му на първите 12 регистри, които са годни за справки по служебен път, чрез подходящи промени, ще задължат всички да престанат да искат документ от гражданина за услугата.

„Да я базират изцяло на справки между различните ведомства по електронен път. Имаме кариеси, звена, където административното обслужване е безобразно, защото няма компютрите, помещенията са неприветливи, има опашки, на които се чака по един ден“, добави той.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *