Борисов: Веднага искам експерти по електронно управление

Споделете лесно и бързо тази публикация

До края на деня в Агенция „Електронно управление“ да бъде командирован по един експерт от всяко министерство, което има отношение към електронното управление.
Това е разпоредил премиерът Бойко Борисов по време на днешното заседание на Министерски съвет, съобщиха от правителствената информационна служба.

Целта е да се подпомогне координацията на дейностите по развитие на електронното управление и унификацията на системите между регистровия обмен на данни, подчертаха от кабинета, след като неотдавна обявиха, че започват да намаляват административната тежест за гражданите.

От публикуваната стенограма става ясно още, че по този повод Борисов се е обърнал към председателя на агенцията Росен Желязков:

“Не искам час да се губи! Ти ще го пуснеш и аз ще го утвърдя. Всички колеги са тук, като се приберат, издават заповед, командироват човек и утре в 8 часа е на работа в агенцията и започвате да работите по тези въпроси. Какво има да минаваме, да го чакаме, да го пускаме, да го съгласуваме до другата сряда?! Днес всеки да изпрати експерт, който утре сутринта да бъде на работа в агенцията. Толкова ли е сложна тази задача?!”

Повод за думите на премиера е заявеното от самия Желязков:

„Нашето виждане е, че трябва да създадем една среда и един инкубатор на специалисти на едно място, които всъщност чрез ресурса на държавната агенция да работят за секторите, от където биха били командировани“.

След това Борисов се е обърнал и към другите министри:

“Друг какво е успял да намали и съкрати, да сподели своя опит?”

В отговор няколко от членовете на кабинета са се отчели. Докладвани са резултатите от поставената от премиера задача за преглед на услугите в различните ведомства във връзка с приоритета на кабинета за намаляване на административната тежест за гражданите и бизнеса.

Вицепремиерът Томислав Дончев е отбелязал, че общо 51 администрации са подали информация от първостепенни и второстепенни разпоредители. Административните услуги и режими, за които е предоставена информация, са 1422, като общият брой документи или удостоверения, изисквани за предоставяне на услугите, е 5985.

Според Дончев на базата на първичния анализ на информацията са необходими действия от страна на всички администрации в няколко стъпки. Сред тях основно административните услуги, при които се изисква заплащане на такса, да се предприемат действия за преминаване към плащания, физически или виртуални пост терминали, свързани с всички приходи от бюджета.

Междувременно Росен Желязков съобщи пред журналисти след заседанието, че от септември администрациите трябва да са в състояние да обменят документи помежду си изцяло по електронен път.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *