Ангелкова обеща помощ на излъганите с почивки в Гърция

Споделете лесно и бързо тази публикация

Министерството на туризма обяви, че с Комисията за защита на потребителите следят казуса с туроператора „Мадес груп“, чиито клиенти се оказаха излъгани.
Потърпевшите съобщиха, че резервирали от пролетта почивката си в туристическата фирма през онлайн платформата „Травел базар”. Дни преди да тръгнат за Гърция обаче, се оказало, че изобщо нямат резервации във въпросния хотел. Получили отговор, че станало така заради натоварения летен сезон, но парите им щели да бъдат върнати.

„При нужда туристите, подали сигнал, че още не са получили парите си за неосъществени почивки в Гърция, резервирани при туроператора, ще бъдат защитени с всички възможни механизми на съществуващото българско законодателство“, коментира министърът на туризма Николина Ангелкова, цитирана от пресцентъра на ведомството.

Още на 6 юли оттам са изпратили изпратило официално писмо до КЗП с молба да бъде извършена проверка на туроператора заради постъпили писма от две туристки, че заради дублиране на резервации им е отказано настаняване в хотел „Villa Natassa Hotel 2*“ на остров Тасос в Гърция, а парите им не са върнати.

На 7 юли представители на КЗП са били на проверка в офиса на туроператора на обявения в регистрите адрес, но там не са открили никого. С писмо КЗП е поканила търговеца да се яви, за да му бъдат предявени жалбите на туристите и да им се окаже съдействие за решаване на казуса. На проверката е присъствал и експерт от Министерството на туризма.

В телефонен разговор със служител на туроператора бе казано, че средствата за почивката на туристите ще бъдат възстановени. От „Мадес груп“ тогава обясниха, че дублирането на резервации се е получило, защото в Гърция те работят с местен туроператор и не е по тяхна вина. От фирмата твърдят, че са предложили на туристите настаняване в по-висококатегориен хотел, но част от тях първоначално отказали, уточниха още от министерството.

Според действащото в момента законодателство КЗП е органът, контролиращ дейността на туроператорите. С промени в законодателството в бъдеще и Министерството на туризма, и туристическият бранш обмислят да се гарантира още по-пълна защита на потребителите. По тази причина се подготвят текстове за изменение и допълнение на Закона за туризма, които се очаква да влязат в парламента през есента. Според тях туроператорската застраховка, гаранционен фонд или банкова гаранция ще гарантират пълното обезщетение на туристите при текущи проблеми или дори при фалит на туроператор, предчертаха от ведомството, управлявано от Ангелкова.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *