Ангелкова за такса ”празен стол”: Ще сме безкомпромисни

Недопустима е такса „празен стол“. Това е неприятна и лоша практика за имиджа на българския туризъм и ние ще бъдем безкомпромисни към всяко едно нарушение.
Това заяви пред Нова телевизия министърът на туризма Николина Ангелкова, след като вчера стана ясно, че на клиенти на ресторант Miloz Fish & Grill в Созопол е била начислена такса от 20 лв. за останал празен стол при резервация.
Заради скандала премиерът Бойко Борисов разпореди спешна проверка за категоризацията на заведението.
Ангелкова обясни, че още снощи проверката е била извършена.
„За мен е учудващо и като потребител, и като министър как може да се начислява подобна такса. Това са рискове, които трябва да се калкулират. Това е неприятна и лоша практика за имиджа на българския туризъм и ние ще бъдем безкомпромисни към всяко едно нарушение, независимо дали то се случва за първи път”, категорична бе министърката.
Управителят на ресторанта Тони Матеев заяви, че таксуването за празен стол е световна практика.
„Когато сте резервирали маса за 10 души и дойдете 6, без да предупредите, тогава се плаща. Така е и при хотелите“, каза още Матеев.
Управителят се съгласи, че таксата „празен стол“ е лоша ресторантьорска практика.
„Ние обаче не я прилагаме. Този случай е единичен и е породен заради агресивно поведение на клиентите. Не е вярно, че сме били уведомени, че ще са по-малко”, допълни Тони Матеев.
Клиентите, на които бе начислена таксата „празен стол“ твърдят, че са срещнали лошо отношение от страна на сервитьорите, а от ресторанта заявиха, че те са се държали арогантно и са смущавали останалите гости в заведението. Все пак управителят призна, че това действие и било грешка и реакцията на персонала на ресторанта не е била правилна.