Вечерни храни за плосък корем

Споделете лесно и бързо тази публикация

Въпреки , че тренирате правилно, спазвате всички указания за изпълнение на различните видове коремни преси, не ги пропускате, дори правите някоя и друга бройка докато си почивате вкъщи.

Тялото ви изглежда добре, нямате задържана вода в крайниците, но коремът ви е подут. Ако няма здравословна причина, поради която да имате подут корем, може да сте приели твърде малко количество вода предния ден. Или ако сте жена, причината може да се крие в месечния цикъл.

Решихме да съберем информация по темата, на базата на мнения от американски нутриционисти, завеждащи клиники по лечение чрез хранене.

Ето няколко храни, които ако приемате вечер, ще ви помогнат да се събудите с плосък корем на сутринта.


Червени люти чушки

Може да е обикновен български сорт, или някой от чуждите сортове люти чушки като Чили или Кайен. Лесно е, просто престанете да добавяте към храната си готови купени, люти сосове. Ако наистина обичате люто и нямате противопоказания да го ядете, съветът ни е да ползвате натурални люти чушки – пресни или сушени, печени или приготвени като разядка с допълнителни зеленчуци или мазнина, е въпрос на ваш избор.

Това е по-добър вариант да избегнете готовите сосове, които често съдържат модифицирано нишесте, много захар, сгъстители, изкуствени консерванти (всички тези съставки водят до подуване). Лютите чушки съдържат капсаицин и намалят образуването на газове по време на храносмилане, както и спират подуването на корема, тъй като увеличават производството на храносмилателни ензими. Капсаицина реално убива точно бактерията, която води до газообразуване и подуване на корема.

Кисело мляко

Киселото мляко е пълно с пробиотици – добрите бактерии, които помагат на храносмилателния тракт да обработва и абсорбира храната правилно. Вместо десерт от брашна и захар, можете да хапнете малко обикновено кисело мляко, като най-добре е да не е обезмаслено. Изберете пълномаслено, по-добро е за здравето ви.

Джинджифил

Този корен е най-древното средство за лечение. Съдържа уникални противовъзпалителни и антибактериални свойства и е пръв помощник срещу подут корем. Съдържа храносмилателния ензим зингибайн, който помага на тялото да разгради протеин съдържаща храна. Сигурно се сещате, че сушито се сервира с маринован джинджифил и това е една от причините. Останалите се крият в свойствата на джиндижифила.

Горещо ви препоръчваме и чай от джинджифил – това е напитката, която може да пиете по всяко време на деня. Преди, по време на и след хранене също. Ще стимулира слюноотделянето, жлъчните и стомашни сокове, и в крайна сметка ще засили храносмилането. Освен това джинджифилът има успокояващ ефект върху червата, намаля възпаленията в дебелото черво и помага на храната да преминава по-бързо и гладко през него, като така няма да има подуване и газообразуване.

Семена от копър

Ако сдъвчете само половин чаена лъжичка семена от копър, това ще доведе до избягване на подуването на корема ви след храна. Този метод се прилага в Индия от хиляди години. В България е популярен чаят от копър за деца и бебета с колики и стомашни болки. Тези вълшебни свойства копърът дължи на съставките си – анетол, фенхон и естрагол, които са с противовъзпалителни свойства и облекчават гладките мускули на стомашно-чревния тракт. Може да добавяте връзка копър към прясноизцедени зеленчукови сокове или просто да запарите чай.

Банани

Много са богати на калий, отвеждат излишната вода от тялото и в умерено количество вечер могат да ви спасят от подут корем сутринта.

Лимони и лимонов сок

Изцеден лимон във водата наистина работи! Защо? Заради състава на лимоновия сок, който е съвместим със състава на храносмилателния в стомаха ни. Лекарите и специалистите по хранене обясняват, че много хора, страдащи от подуване в корема и от храносмилателни проблеми, погрешно мислят, че имат непоносимост към някои храни. Ако няма заболяване, тогава една от причините е, че просто не отделят достатъчно количество солна киселина, без която не може да се храносмели всичко, което влиза в стомаха. Това особено силно важи за храни, богати на животински протеини, млечни храни, глутен съдържащи храни и комплексни въглехидрати като варива и пълнозърнести продукти. Пиенето на вода с лимон ще им помогне значително в това отношение.

Чесън

Да, не е приятна миризмата, когато трябва да го консумираме отделно от другите храни, но ако искаме да нямаме подут корем – това е тайната. И обратно, комбинацията на чесън с други храни, особено такива богати на натрий, причиняват подуване.

Споделяме ви една идея за супа от чесън. Много лесна и бърза за приготвяне: Няколко скилидки чесън се стриват или се нарязват на дребно, задушават се в малко вода и мазнина. На много ниска температура и се добавя бульон от зеленчуци (моркови, лук, целина, домат, гъби, листа от цвекло) и се оставя да ври 10 минути.

Пъпеш и диня

Съдържат около 90 % вода и са естествени диуретици. Подобно на краставиците повишават хидратацията на организма и единственото условие за тях е да не се консумират веднага след храна или в комбинация с други храни. Най-добре е преди хранене или 2-3 часа след това.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *