Русия ударно строи моста към Крим

Споделете лесно и бързо тази публикация

Преди дни е приключило поставянето на главните вертикални подпори на изграждащия се автомобилен мост към Крим, съобщи специализираният сайт most.lifе.
Мостът ще свързва континенталната част на Русия с полуостров Крим и значително ще облекчи транспорта и комуникациите между тях.

Последната опора е забита на проектна дълбочина 50 метра и е последната, между фарватера (водния път) и Керченския залив.

Това е последната тръбна опора под фундамент номер 256, обяснява ръководителят на строителната група Равил Долгоаршинних.

Общото количество на тръбните опори на автомобилната част на моста е над 3000.

В строежа са използвани два типа опори – сондажни, с диаметър между 1.2 и 1.5 метра, с дълбочина в грунта до 57 метра. Те са запълнени с арматура и бетонна смес. Използвани са близо до Таманския бряг откъм континента и в части в близост до кримското крайбрежие. Броят им е 475.
По-голямата част от фундамента са тръбно-стоманени, с диаметър 1420 мм и дебелина на стоманените външни стени до 40 мм.

Този тип опори се забиват както вертикално, така и под наклон. За по-голяма якост и дълготрайност, отвън те са обработени с антикорозионно покритие, а вътре тръбите са запълнени със стоманобетонни сърцевини и специален хидротехнически бетон, с различни параметри, съобразени с конкретния участък.

На автомобилния участък на моста броят им е над 2500. Минималната дълбочина е малко над 23 метра, а максималната – близо 90 метра.

Първите тръбни основи на моста са положени през февруари 2016 година. Първоначално срока за монтаж на едната е бил близо 25 дни. С придобиването на опит и оптимизирането на инфраструктурата, този срок вече е между 1 и 3 дни, а з а най-дългите тръби, поради липсата на междинни шевове, сроковете са 3-5 часа.

Продължава и поставянето на основите за железопътната част на моста, на която са поставени над 65 на сто от тръбните опори.

Проектирането на моста беше започнато след нареждане на президента Путин веднага след присъединяването на Крим през 2014, а реалното строителство – малко повече от година по-късно. Сроковете за завършване на автомобилната част са 2018-а, а на жп-частта – 2019 година. Според руски медии строителството върви в срок, а по някои параметри дори има изпреварване на графика.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *