Райънеър отмени хиляди полети и ще плаща

Споделете лесно и бързо тази публикация

Нискотарифният авиопревозвач Райънеър се готви да изплати като обезщетения до 20 милиона евро, след като отмени хиляди полети, заради недостиг на персонал. Това съобщи говорителка на компанията, цитирана от Ройтерс и БТА.

Райънеър (Ryanair) призна вчера, че е направила грешка, след като обърка плановете на стотици хиляди пътуващи с решението си да отменя между 40 и 50 полета дневно до края на октомври заради недостиг на пилоти и в опит да подобри точността си.

Анализатори на дъблинската компания Гудбоди стокброукърс (Goodbody Stockbrokers) изчислиха, че масовата отмяна на полети ще струва на превозвача около 34,5 милиона евро – 23,5 милиона за обезщетения, 6,3 милиона загубени такси и 4,7 милиона за продоволствени разходи като напитки, храни и настаняване.

Според правилата на ЕС, освен при извънредни обстоятелства, авиокомпаниите трябва да са дали поне двуседмично предупреждение, за да избегнат да плащат обезщетение от 250 евро на пътник за полети до 1500 км и 400 евро при по-дълги маршрути в блока.

Точността на Райъеър е намаляла до под 80 процента спрямо средно 89 процента за трите месеца до края на юни. Шефът на компанията Майкъл О’Лиъри изрази недоволство от цифрата, поставяйки за цел да се постигне точност над 90 процента.

Вестник “Айриш индипендънт” съобщи днес, че компанията предлага на пилоти, желаещи да се присъединят към флотилията й, 10 000 евро стартов бонус.

Райъеър към края на март е увеличила броя на пилотите си до 4058 спрямо 3424 година по-рано, в отговор на бързото увеличаване на броя на пътниците, сочи годишният й отчет.

Компанията за обучение на персонал Си Ей И (CAE) предупреди неотдавна, че световната гражданска авиация до 2027 г. ще има нужда от допълнителни 255 000 пилоти, за да поддържа бързия си растеж, а запълването на позициите не става достатъчно бързо.

Акциите на Райънеър в ранната търговия се сринаха с над 3 на сто, но в следобедната сесия спадът намаля до 1,85 на сто, допълва Ройтерс.

Пътниците на авиокомпанията да се обръщат към националните власти, ако е необходимо, препоръчаха от Европейската комисия.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *