Dove се извини за реклама, критикувана като расистка

Козметичната марка Дав (Dove), собственост на холандския гигант Юниливър (Unilever PLC), се извини за реклама на душ гел, която бе критикувана, че е расистка.
Трисекундният клип е бил качен в американската страница във Фейсбук на Dove.
Той представя чернокожа жена, която си сваля фланелката, изпод която се появява бяла жена, която на свой ред си сваля фланелката и се появява трета жена – азиатка.
Рекламата се прие с остри критики за расизъм заради намека, че ако ползва сапун, цветнокожата ще изсветлее.
Замисълът на компанията е бил, че жени от всички раси, т.е. с различни типове кожа, могат да ползват рекламирания сапун. Но преходът се е оказал неудачен.
Dove заяви в Туитър и Фейсбук, че е „поел в грешна посока“ и съжалява за причинената обида.
„Това не представя разнообразието на истинската красота, ценена от Dove, която е в основата на убежденията ни, и това не трябваше да се случва,“ посочва компанията в изявление по повод рекламата, която премахна.
Извиняваме се дълбоко и искрено за обидата, която може да е причинил (клипът – бел. ред.), допълва Dove.
Ползватели на интернет от целия свят разкритикуваха рекламата.
Да си черен означава ли да си мръсен и нежелан? – пита потребителят @Social_Heretic, призовавайки за бойкот на продуктите на Dove и Юниливър.
И в миналото Dove е била обвинявана за подобни неудачни асоциации, припомня Би Би Си. През 2011 г. Dove рекламираше друг свой продукт отново като вид „избелване“ чрез модели близки, но различни по тен.