За 2 г. омбудсманът помогнал на 62 012 граждани

Споделете лесно и бързо тази публикация

Националният омбудсман Мая Манолова продължава борбата с некоректните работодатели
Сн.: БТА

За две години 62 012 граждани получиха съдействие от институцията на омбудсмана, а постъпилите жалби и сигнали са 22 607.
Това отчете националният обществен защитник Мая Манолова, която преди две години на тази дата встъпи официално в длъжност, съобщават от институцията.

Манолова даде брифинг пред централното управление на “Топлофикация София” ЕАД и даде знак, че няма да се откаже от битката си с монополиста за повече справедливост в сметките и уважение, които дружеството дължи на гражданите, се посочва в съобщението.

Мая Манолова е отбелязала, че усилията й все пак бележат известен успех – намаляване шест пъти на юрисконсултските възнаграждения, които товареха допълнително сметките на българските граждани.

По думите й, през тази година нейна цел ще бъде промяна в законодателството и в наредбата, която урежда работата на “Топлофикация”, за да има справедливо определяне на такса “сградна инсталация”, разбираеми сметки и ясни договорни отношения между гражданите, етажната собственост и топлинните счетоводители.

Според Манолова, освен промени в нормативната база са необходими и промени в начина на работа на мениджмънта на “Топлофикация София”, както и затягане на контрола от СОС върху дружеството.

Тя е информирала, че с Консултативния конституционен съвет към институцията и с експерти на гражданското общество се събират, за да изготвят нови текстове за това как гражданите трябва да бъдат защитени от свръхправомощията на банките. Ще бъде направено и сравнително проучване на практиките в европейските държави.

Манолова продължава и борбата с некоректните работодатели и “модерното робство”, колекторите, фирмите за бързи кредити и двойните стандарти при храните в ЕС.

Молбата й към медиите е да информират обществеността, че от година едно лице се представя за началник на кабинета на омбудсмана – Полина Стоянова, като подвежда и мами ръководствата на университети, болници, държавни институции, големи фирми.

“В част от случаите хората се подвеждат, че наистина става дума за началника на кабинета на омбудсмана, затова използвам случая да уведомя всички български граждани и всички представители на институции, че началникът на кабинета на омбудсмана не звъни по телефони, не иска съдействие, не настоява, не нагрубява и е един от най-възпитаните и етични хора”, е посочила Манолова.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *