Люис Хамилтън с четвърта титла във Формула 1

Споделете лесно и бързо тази публикация

Люис Хамилтън е световен шампион във Формула 1 за четвърти път. Британецът си върна короната, след като преди година остана втори, но през сезон 2017 беше с класа над всички останали. Пилотът на “Мерцедес” завърши едва девети, но благодарение на четвъртата позиция на Себастиан Фетел е недостижим.

Два кръга преди края на сезона Хамилтън има точки 333 точки, а съперникът му е с 277. Двамата се докоснаха в първата обиколка и потънаха в колоната, но с много силно каране до финала влязоха в точките. Преди състезанието британецът се нуждаеше просто от пето място, дори и Фетел да успее да спечели, но битката за титлата се реши по-драматично от очакванията.

Състезанието на пистата “Ерманос Родригес” спечели Макс Верстапен, който поведе в първата обиколка и не изпусна водачеството до самия край.

“Дадох всичко от себе си на старта, но не знам какво стана в третия завой. Въпреки това беше вълнуващо състезание. Благодаря на моето семейство, благодаря и на екипа, всички в “Мерцедес” бяха блестящи през всички тези години”, каза Хамилтън.

Той вече има четири титли и се изравни по този показател със Себастиан Фетел и Ален Прост. Британецът има една титла с “Макларън” от 2008 г. и вече три с “Мерцедес” – 2014, 2015 и 2017 г.

Британецът “открадна” шоуто от Верстапен, който записа впечатляващ успех. Пилотът на “Ред Бул” взе втора победа през сезона.

Зад него на подиума се наредиха финландците Валтери Ботас и Кими Райконен.

“Колата ми беше безгрешна в цялото състезание. Екипът свърши прекрасна работа, всичко беше прекрасно за нас”, каза Верстапен.

Още преди началото на състезанието Даниел Рикардо имаше проблеми. Автралиецът, който се класира седми в квалификацията стартира едва 16-и, защото двигателят и елементи по задвижващата му система бяха сменени.

Същите проблеми имаше и Брендън Хартли с “Торо Росо”, който започна 17-и.

Началото на състезанието се оказа много драматично заради лош старт от страна на Фетел. Съперниците му Верстапен и Хамилтън реагираха по-добре след изгасването на светлините и в първите няколко завоя холандецът беше гума до гума с пилота на “Ферари”. След агресивни и амбициозни маневри на Верстапен автомобилите им се докоснаха и отчупиха част от предното крило.

Секунди по-късно ситуацията се повтори и между Фетел и Хамилтън, и нов контакт доведе до по-сериозни поражения. Германецът беше с повредено крило, а лидерът в световния шампионат със спукана задна дясна гума.

Двамата влязоха в бокса, а след връщането си на трасето бяха 19-и и 20-и с най-твърдите гуми от типа софт.

Междувременно в челото на колоната Верстапен правеше поредица от най-бързи обиколки и без проблеми водеше пред Валтери Ботас и Естебан Окон.

Рикардо си проби път до седмата позиция и се движеше добре, но в седмата обиколка беше принуден да спре заради технически проблем.

В битката между претендентите за титлата Хамилтън имаше по-сериозни проблеми и не успя да изпревари нито един болид. Звездата на “Мерцедес” се движеше последен зад Карлос Сайнц с “Рено”, докато Фетел си пробиваше път напред в колоната.

В 22-ата обиколка лидерът Верстапен застигна Хамилтън и без проблем го затвори с един тур. Едва в 28-ата обиколка Хамилтън успя да мине пред Сайнц.

Фетел продължи да си пробива път в колоната, успя да стигне до осмото място и имайки чиста писта пред себе си записа най-бързата обиколка в състезанието, при това с най-твърдите гуми.

Точно в този момент двигателят на Хартли гръмна и доведе до виртуална кола за сигурност, и влизане в бокса на почти всички. Хамилтън сложи средно твърдите гуми суперсофт, а Фетел избра по-агресивна стратегия с ултрасофт.

Тя позволи на германеца да се изкачи до четвърто място само 11 тура преди края на състезанието, но беше на повече от 20 секунди зад съотборника си Райконен.

В същото време Хамилтън стигна до до зоната на точките и вече беше спокоен, че си гарантира титлата. В последните обиколки той направи страхотна битка с Фернандо Алонсо, изкачвайки се до деветата позиция.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *