70% от българите ползват интернет за лични цели

Споделете лесно и бързо тази публикация

Най-активният потребител на интернет в България е на възраст между 25 и 44 години. Средно българинът има по 2,4 устройства, свързани с интернет, спрямо средно 2,3 през миналата година, а 70% от българите използват често интернет за лични цели. За сравнение, в глобален план този показател е 82%. Това показва глобално проучване, проведено от KANTAR TNS по поръчка на Google, предава Investor. То изследва особеностите в поведението на интернет потребители от България на възраст над 16 години, сравнени с нагласите на граждани от 63 държави.

Оказва се, че сънародниците ни използват все повече устройства, за да се свързват с интернет: 55% използват смартфони, спрямо 53% през 2016 г.; 34% ползват лаптоп; 7% използват смарт телевизори. В допълнение се използват нетбук, Chromebooks, електронни четци (E-book), умни часовници и тракери, които също са свързани с интернет.

41% от потребителите в страната ни пък използват наравно компютър и смартфон за връзка с интернет.

Поведението на потребителите в България съвпада със световните тенденции – 83% използват интернет за намиране на информация, 80% за забавление, 60% с цел решаването на някаква конкретна задача, 28% качват съдържание в интернет, а 30% публикуват решения на проблеми, с което помагат на други потребители онлайн.

Поне веднъж в месеца 70% от българските потребители търсят информация за стоки и услуги онлайн, 62,5% търсят конкретно място и маршрут, а 48% правят онлайн покупка. Най-често онлайн българите: използват търсачка – 87%, свързват се със социални мрежи 83%, гледат видео 83%.

„Това ново проучване показва появата на нов тип потребител – „onliner“ – и изследва теми, включително промените в екосистемата на устройствата, скорошните промени по отношение на видео съдържанието и това, което бъдещето ще ни покаже за потребителските технологии. Покачването на употребата на мобилните устройства продължава, което оказва влияние върху общуването между хората, както и върху интеракцията с дигиталния свят. За да останем на гребена на вълната, сега е моментът компаниите да проучат как тези нови възможности могат да подкрепят както потребителите, така и бизнес целите“, коментира Наталия Коробко, мениджър бизнес развитие на Google за България.

В изследването Connected Consumer Study, проведено от KANTAR TNS, са интервюирани граждани на 63 държави. В България изследването е проведено в периода 1 април – 30 юни 2017 г. във формата на дълбочинно интервю с извадка 1000 души на възраст над 16 г.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *