Храни, улесняващи заспиването

Споделете лесно и бързо тази публикация

Набавянето на достатъчно количество сън често е “мисия невъзможна”, но можем да си помогнем с естествени продукти.

Проучване, направено във Великобритания, показва, че жителите на Острова редовно не си доспиват. По този повод експерти, цитирани от в. “Дейли експрес”, напомнят, че не е необходимо хората да прибягват до различни естествени продукти, за да си осигурят качествена почивка през нощта.

Всичко, което им е необходимо, са три елемента – магнезий, витамини от В групата и витамин D. Те могат да бъдат набавени чрез храненето или под формата на хранителни добавки.

Храните, богати на магнезий, са спанак, черен шоколад, бадеми.

Проучване е установило, че витамините B3, B5, B6, B9 и B12 също улесняват заспиването. Това се обяснява със способността им да регулират нивата на аминокиселината триптофан, която играе роля в производството на хормона на съня мелатонин. Могат да се набавят от храни като пилешко, риба, яйца, млечни продукти, варива.

Известно е, че “слънчевият” витамин D e важен за здравето на косата, зъбите и мускулите, както и за предпазване от сърдечносъдови заболявания, припомнят от БТА. Проучване разкрива и ролята му за подпомагане на съня. Храните, от които може да се набави витамин D, са риба, говежди черен дроб, сирене, яйца.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *