При новия бум на строителството клиентите определят цените и качеството

Споделете лесно и бързо тази публикация

Мегарпроект с разгърната застроена площ 37 075 кв.м., състоящ се от 8 сгради, от които 7 жилищни и с огромна корона на покрива, бе отличен от седмото издание на Строителните Оскари, организирани от ВИП Комюникейшън.

Новият жилищен комплекс “Корона”, разположен разположен на бул. “Пещерско шосе” в Пловдив, включва изграждането на 365 бр. апартамента, подземни и надземни паркоместа и търговски обекти на партерно ниво (фитнес, банка, детски център и др.).
Награда Корона Пловдив

С какво се променя търсенето на имотния пазар при новия бум на строителството у нас и с какво той е по-различен от предходния – разговарям с г-н Марио Андонов, проджект-мениджър на комплекс КОРОНА, Пловдив.

Г-н Андонов, комплекс КОРОНА спечели една от големите награди в конкурса за Луксозно строителство, архитектура и дизайн тази година, а международното жури определи призьорите като достигнали световните нива в луксозния сегмент. Какво вдъхнови Вашия екип да създаде този проект?

– Вдъхнови ни липсата на такъв тип сграда в града, както и факта, че град Пловдив е Европейска столица на културата за 2019г и е единственият жив, най-стар град в света. Това което правим е пример и остава, като наложена линия в гилдията. Всеки иска да е пръв в нещо и още по-хубаво е, ако то остане за поколенията. По този начин налагаме еклектика между стария облик и европейските течения.

 – След период на криза последните месеци показват бум на продажбите на имоти в цялата страна. Как се промениха изискванията на потребителите през 2017 г., близо 10 години след предишния строителен бум?

– Всеки търси хубавото, качественото и добрата цена. Хубавото върви с качеството ръка за ръка, затова допринася и директивата за норми в строителството, сведена от Европейският съюз, която ние изпълняваме. Ако инвеститорът следва въпросните изисквания, то качеството си идва и остава прагматизма на собственика за избор на парцел с добра локация и потенциал за неговите инвеститорски намерения. Изборът на добър проектантски екип за реализация на идеята е също важна част от реализацията на същата. Цената се регулира от пазара на търсене и предлагане, но това не пречи на клиентите да стават все по взискателни към изпълнението на обектите, както и към качеството на вложените в тях материали. Те се явяват един вид допълнителен надзор и коректив в схемата.

 – Мащабният проект КОРОНА показва смели решения, нехарактерни не само за Пловдив, но и за София. Това премерен риск ли е или идея за промяна на традиционните концепции?

– Нямали сме идея да променяме концепцията, но искаме да създадем ново виждане и да сме емблематични в облика на нашите сгради. Всяка е уникална и неповторима. Хубаво е, когато в град като Пловдив се говори или пита, не в кой квартал живееш, а в коя сграда. Това само по себе си е линия и престиж, респективно търсене и продажби. И не на последно място – почерк и стил на инвеститора.

 – Световните примери в луксозното строителство – като Дубай, дават примери за сгради, които да са атракции и да привличат туристи. Има ли подобен замисъл проект КОРОНА?

– Не. Това е жилищна сграда, сама по себе си тя е уникална и атрактивна, но не е за туристи. Всъщност този въпрос може да е основа за един по нататъшен задълбочен анализ на потенциала, който носи в себе си сградата, може би идеята да се отдава за снимки, към подходящи филми или за провеждане на интервюта на открито, на върха, в нашият „пентхаус”, от който се вижда не само целият град, но и Родопите и Стара Планина или просто за делови сделки.

 – Какви са Вашите прогнози за равитието на Луксозното строителство в България през следващите години?

– Да, то се развива с голяма скорост, наложена от инвеститорите и търсенето от потребителите-купувачите. Има бъдеще в изграждането на този тип сгради. Апелираме и към колегите от бранша да не се страхуват и да освободят мисленето си в посока на инвестиция в такъв вид строителство. Има необходимост от повсеместен нов облик на градовете в България и ние сме хората (гилдията), на които би се дължало това в архитектурен аспект.

– Какви са следващите проекти на компанията?

– Започнали сме проектирането на две сгради – една в София и една в Пловдив. Може би на по-късен етап, след одобряване на проектите, бихме дали някаква конкретика за същите. Те определено ще бъдат от същата линия и стил. През годините създадохме име, зад което стои качество, стил и лукс, което име работи за нас в положителен аспект, сега просто следваме вълната и жънем плодовете на труда ни.

 – Имате ли проекти извън Пловдив с подобни смели решения?

– Да, в София, Велинград, Лозенец, комплекс „Нестинарка”-Царево и Маями. Но в някой от посочените градове са хотелски комплекси, а в други сгради от смесен тип. Те като цяло са еманацията на модерното, качественото и луксозното. Ще продължаваме да следваме и доизграждаме тази наша концепция, съобразявайки се с мнението на нашите купувачи.

Едно интервю на Патриция Кирилова

Снимки: ВИП Комюникейшън

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *