“Карелия” част от турско-гръцки нелегален канал

Споделете лесно и бързо тази публикация

Заловените във Владая преди дни близо половин милион контрабандни кутии цигари, са част стари турски и гръцки канали, които сега са обединени в един, използващ общи трасета, разпределители и транспорт, съобщава в. “24 часа”. По този канал през България преминавали транзит или оставали за вътрешни продажби основните количества.

Дистрибуцията по мегаканала като правило се извършвала във вътрешността на страната чрез мобилни екипи от контрабандисти, за да се избегне граничният контрол. Операцията стартирала след получен сигнал от Турция до ГДБОП. Стоката е пристигнала във влекач с ремарке, шофиран от турски гражданин. Камионът влязъл у нас през ГКПП “Капитан Андреево”. Там водачът декларирал, че превозва цимент за българско търговско дружество. Последваща проверка установила, че такава компания няма. Влекачът бил открит на софийски паркинг, но при огледа се оказал празен. Стоката била транспортирана до склад във Владая, където са открити 598 200 кутии цигари – основно от гръцките марки “Карелия” и “Брокс”. Митничари твърдят още, че цигари “Карелия” има почти при всяка контрабандна пратка. Причините са две – тя се продавала бързо у нас, а отделно слим цигарите се предпочитали от контрабандастите, защото граничната “такса” била на камион. В него пък 5 кутии “Карелия слим” заемали място, колкото 4 нормални. Представителят на “Карелия” у нас не вдигна мобилния си телефон, потърсен от “24 часа” за коментар.

Митничарите наричат на жаргон канала за леките цигари малкия кръг на контрабандата. По него вървят и пробни количества по-малко популярни и по-евтини марки, с които най-често се тества ново трасе или нов дистрибутор Малкият кръг за региона стартира от Гърция или Турция и се слива в България, твърдят митнически разузнавачи. Гръцкият върви най-често по море, а турският – по суша. При обратния път често пъти се сменяло трасето. Кораби с гръцка стока се претоварвали на лодки или корабчета и цигарите се транспортирали до сушата, където пък се връщали обратно в изходния пункт или поемали към други дестинации. Турските контрабандни цигари пък пътували обикновено от безмитни магазини по границите, по суша до нашите пристанища, където се товарели на кораби и се връщали обратно или тръгвали към трети държави. До 850 000 лв. била средната печалба на камион нелегални цигари. От същия товар държавата губела средно 1,4 млн. лв. от продажната цена плюс несъбрани акциз и ДДС.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *