”Витошка” става пешеходна до ”Стамболийски” от март

Споделете лесно и бързо тази публикация

От 1 март в центъра на София ще има 2 нови пешеходни зони. Ще се въведе и обещаното ограничение на скоростта за колите до 30 км/ч. в малките централни улици.

Това съобщи зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев в четвъртък.

Едната пешеходно зона е естествено продължение на вече пешеходния бул. „Витоша”- от ул. “Алабин” до бул. “Ал. Стамболийски”, а другата – обхваща част от ул. “Георг Вашингтон” като завършек реставрираната “Западна порта на Сердика” (в участъка от ул. “Трапезица” до ул. “Пиротска”).

До две седмици общината ще е готова с новата организация на движението и то може да се приложи от 1 март, уточни зам.-кметът.

Столичният общински съвет взе решението за обособяването на новите пешеходни зони в края на септември миналата година със срок за изпълнение до 1 март 2018 г. То обаче бе обжалвано в съда. Крайният резултат сега е в полза на общината.

Преминаването на колите по бул. “Витоша” ще се ограничава с кашпи с растения, каквито са поставени по вече пешеходната част от булеварда. Засега обаче ремонти в новата пешеходна зона не се предвиждат. Такива ще се правят, след като мине архитектурният конкурс за площад “Света Неделя”, който трябва да даде решение за настилките и останалите елементи от градското обзавеждане – пейки, лампи, кошчета за боклук.

Ще бъде променена посоката на движение по ул. “Позитано” и ул. “Лавеле”. “Позитано” вече е ще отворена откъм бул. “Хр. Ботев”, а не откъм бул. “Витоша”, както е в момента.

Ограничението на скоростта на колите до 30 км в час ще влезе в сила в района между улиците “Алабин” и “Леге” и булевардите “Христо Ботев” и “Васил Левски” и „Патриарх Евтимий”.

Въпреки че Столична община се обяви за разширяване на пешеходните пространства в София, в четвъртък общинските съветници отхвърлиха предложение за забрана на движението на коли по ул. “Алабин”. То беше направено от общинския съветник от коалиция “Сердика” (АБВ и Социалдемократи) Войслав Тодоров. Идеята му срещна най-много критики от колегите му от ГЕРБ. Основните им аргументи бяха, че не е направен подробен анализ как ще се отрази това на трафика, а освен това ще бъде затруднен достъпът до съседните квартали. В доклада на екипа на Ян Геел за “Алабин” се предлага да остане споделена улица между пешеходци, шофьори и велосипедисти Сподели

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *