ЕК дава две седмици на Facebook да отговори за изтичането на лични данни

Споделете лесно и бързо тази публикация

Европейската комисия поиска от Фейсбук до две седмици да отговори на въпросите, поставени от скандала с “Кембридж аналитика”, за да стане ясно дали лични данни на европейски граждани са били засегнати, предаде Франс прес.

Комисията иска също така американската социална мрежа да я информира за мерките, които тя предвижда, за да не се повтори подобен скандал в бъдеще, пише еврокомисарката по въпросите на правосъдието Вера Йоурова в писмо до главния изпълнителен директор на Фейсбук Шерил Сандбърг.

В писмото, цитирано от ДПА, Юрова предупреждава, че скандалът с използването на лични данни, намиращи се във “Фейсбук”, от компанията “Кембридж аналитика”, застрашава демокрацията и подкопава доверието в социално-медийния гигант.

Еврокомисарката отбелязва, че досегашният отговор на Фейсбук на скандала не разсейва нейните опасения и настоява социалната мрежа “да направи повече в отговор на обвиненията за широкомащабна злоупотреба с лични данни, за да си върне доверието на потребителите на мрежата и да изпълни задълженията си пред обществото”.

Междувременно Ройтерс съобщи, че шефът на Фейсбук Марк Зукърбърг е решил да не отговаря лично на въпроси от британските депутати относно това как личните данни на милиони потребители са попаднали в ръцете на “Кембридж аналитика”.

Вместо това той е решил да изпрати в британския парламент главния си технологичен директор Майк Шрьопфер или главния си директор по продуктите на компанията Крис Кокс с аргумента, че те били по-компетентни да отговорят на депутатските въпроси.

В отговор шефът на парламентарната комисия по дигитализацията, медиите, културата и спорта настоя, че депутатите все пак искат да чуят самия Зукърбърг и ще разгледат възможността да му задават въпроси по видеовръзка.

Ройтерс припомня, че миналата седмица Зукърбърг се извини за грешките на Фейсбук и обеща строги мерки за ограничаване на достъпа до лична информация. Скандалът доведе до срив на цените на акциите на социалната медия.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *