Сиренето и кашкавалът свалят холестерола?

Споделете лесно и бързо тази публикация

Порция от 120 г пълномаслено сирене или кашкавал дневно намалява т. нар. „лош холестерол“, твърдят ирландски учени.

Резултатите от изследването на учените от дъблинския Юнивърсити колидж, противоречат на здравните препоръки да се ограничават пълномаслените млечни продукти.

Участниците в изследването, които са получавали порция пълномаслен кашкавал всеки ден шест седмици, имали значително по-ниски стойности на „лошия холестерол“ от доброволците с нискомаслени алтернативи.

Пълномасленото сирене и кашкавал свалят повече холестерола от другите млечни продукти, например маслото, заради начина, по който са подредени ключовите съставки като калций и протеинът казеин в неговата матрица.

Ръководителят на екипа д-р Ема Фини ни препоръчва всеки ден да ядем по 125 г кашкавал. Основният извод от изследването е, че подобна порция не е вредна.

„Трябва да спрем да мислим за продуктите като съдържание на мазнини и наситени мазнини, а да гледаме на тях като определена храна“ – каза д-р Фини, цитирана от БТА.

Учените не са установили съществени разлики в теглото, нивата на инсулина и кръвната захар на участниците от различните групи. Екип от университета на Тексас също установи, че наситените мазнини в киселото мляко, сиренето, маслото и млякото не увеличават опасността от сърдечносъдови заболявания.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *