Кога трябва да приемаме витамини?

Споделете лесно и бързо тази публикация

Витамините са важни и полезни. Точно по тази причина много хора използват хранителни добавки. Витамините на таблетки обаче не винаги са наистина нужни.

Витамините са важни, за да сме здрави и във форма. Най-добре е да ги приемаме чрез храната си. Тъй като не винаги имаме възможност да се храним здравословно, витамините на таблетки се явяват като една практична алтернатива.

Успокояваме съвестта си с малко витамин C при настинка, малко желязо и витамин B срещу отпадналост и умора. В повечето случаи обаче витаминните таблетки са ненужни и дори вредни.

Витамите, които поемаме с храната са важни за тялото и в тази си форма не могат да бъдат предозирани, обяснява нутриционистката Жозефине Лаушер. Хранителните добавки при повечето хора са нито необходими, нито са препоръчителни.

Експертката подчертава, че тялото може да съхрани много хранителни вещества за известно време. Така че не е проблем, ако няколко дни не се храните здравословно.

Хранителните добавки могат да доведат до предозиране

Много витаминни препарати са изразено предозирани, смята германската асоциация за изпитване на стоките. Препоръчителните количества в много препарати са спорни, а при някои хранителни вещества това може да бъде наистина опасно.

Витамин C – предозирането му може да доведе до повръщане, камъни в бъбреците и увреждане на клетките.

Витамин B6 – за дълъг период от време предозирането му може да доведе до заболявания на кожата и нервите.

Витамин D – той е мастноразтворим. Прекомерните количества не могат просто да бъдат изхвърлени от организма, а повишават калция в кръвта, което може да увреди бъбреците.

Желязо и цинк – някои елементи си влияят един на друг. Прекалени количества от едното, могат да доведат до недостиг при друго. Желязо трябв да приемате само по лекарско предписание. При нарушения в железния баланс може да се стигне дори до натравяне.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *