Полезна ли е сланината?

Споделете лесно и бързо тази публикация

Зимата е сезонът, в който консумираме повече туршии, кисело зеле, свинско месо и разбира се, домашно приготвена сланина.
Знаете ли, че в 100 грама сланина се съдържат около 600 калории? Много, нали?

Както с всяка друга храна, така и с консумацията на сланина, ако бъдем внимателни, можем да запазим фигурата и здравето си в добра форма, защото този деликатес има и ползи за организма. Сланината е добър източник на витамини от групата В, цинк, селен, витамини D, C, E, линолова и линоленова киселини и други.

Какви са ползите от нейната консумация?

Спомага за елиминирането на голяма част от токсините в организма
Засилва имунитета
Забавя процесите на преждевременно стареене
Намалява риска от развитието на рак
Регулира нивата на холестерола
Спомага за редуциране на телесното тегло
Как правилно да консумирате сланината?

Тъй като тя съдържа повече мазнини и сол, добре е да не хапвате повече от 30 – 40 грама на ден (и то не всеки ден) от нея. За предпочитане е да я включите в закуската или обедното меню. Тя ще ви зареди с достатъчно енергия през деня и ще може да изразходвате приетите калории.

Може да си приготвите сандвич с пълнозърнест хляб, парче домат, краставица, варено яйце и няколко резенчета сланина. Сланина може да добавите и към здравословната салата на обяд, към ястие с месо.

Също така, съчетавайте деликатеса с пикантни подправки като чесън, хрян, горчица, черен пипер. Те спомагат за по-бързото усвояване на мазнините.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *