Западна Европа ограничава дизеловите коли

Споделете лесно и бързо тази публикация

Според руската агенция “Автостат”, която изследва автомобилния пазар в Източна Европа и България, през последната година са се продавали най-малко чисто нови автомобили – 4 на 100 души.

Цветелина Цанева, изпълнителен директор на Асоциацията на вносителите на автомобили коментира в сутрешния блок на БНТ, че засега при тях няма съществена промяна, защото няма механизми, които да ограничават вноса, който реално не е внос, а придобиване в рамките на ЕС, няма някакви сериозни механизми, които да ограничават този внос и всичко се определя от търсенето.

България, като страна с най-малки доходи на населението, ще продължава да купува и най-старите автомобили. В средата на миналата година е прието решение за въвеждане на екотакса за товарните автомобили за над 2000 лева на превозно средство. Увеличи се и екотаксата за леки автомобили и това е една допълнителна тежест за българските граждани. До момента няма яснота какво се случва с тези пари и как те спомагат за подобряване качеството на въздуха и околната среда, коментира още Цветелина Цанева. В България се продават предимно дизелови автомобили и те са на възраст между 10 и 12 години. Хората трябва да поискат контрол над парите, събрани от екотакси, коментира Цанева.

По данни на членовете на Асоциацията на вносителите на автомобили, над 50% повече са дизеловите автомобили. 80% са дизеловите автомобили, които се предлагат на пазара.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *