Тайни клиенти на НАП затвориха три големи китайски магазина в Бургас

Споделете лесно и бързо тази публикация

Три големи магазина в Бургас, продаващи китайски стоки, ще бъдат запечатани от Националната агенция за приходите. При проверка на принципа на тайния клиент, екипи от звеното “Фискален контрол” на приходната агенция в Бургас са се “натъкнали” на любопитна ситуация. При заплащане на направените покупки вместо фискален бон са получили бележка на китайски език.


Контролните действия са били едновременни в трите магазина, като на някои от екипите изобщо не е бил издаден фискален бон. След легитимация на инспекторите по приходите, при последващите контролни действия са били установени и други нарушения, сред които разлики в касовите наличности. Това съобщи началникът на отдел “Оперативни дейности” на звеното “Фискален контрол” към НАП-Бургас Даниел Вълканов.
Не сме попадали досега на подобна ситуация. Най-вероятно става дума за софтуер за стоковите наличности. Той е свързан с принтер, от който вместо задължителните фискални бонове, след заплащане от страна на клиента, се издава бележка с надпис на закупената стока на български, а всичко останало по бележката е на китайски език. Интересно е, че магазините разполагат с касови апарати, но рядко ги използват. Като начало търговските обекти ще бъдат запечатани, каза Вълканов.
На обектите ще бъдат извършени и допълнителни проверки с цел установяване на действителния размер на дължимия, но невнесен данък.
От НАП-Бургас напомнят, че издаването на фискални бонове трябва да става веднага след заплащането на стоката, а не след изрично напомняне или настояване от страна на клиента.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *