Франция глоби “Гугъл” с 50 млн. евро за нарушаване на новия закон за поверителност на данните на ЕС

Споделете лесно и бързо тази публикация

В понеделник френският орган, съблюдаващ поверителността на данните, глоби Google в размер на 50 милиона евро (57 милиона долара), като това е първото подобно наказание за американския технологичен гигант по силата на новите европейски правила за поверителност на данните, които влязоха в сила през миналата година, съобщава агенция MarketWatch.

Националната комисия за защита на данните заяви, че е наложила глоба на американския интернет гиганта за “липса на прозрачност, недостатъчна информация и липса на валидно съгласие” по отношение на персонализирането на рекламите за потребителите.

Това е едно от най-големите регулаторни наказателни действия, откакто през май 2018-а година влезе в сила Общият регламент за защита на данните на Европейския съюз или GDPR. Правилата са насочени към изясняване на индивидуалните права върху личните данни, събрани от компаниите, от които се изисква да използват обикновен език, за да обяснят какво правят с тези данни.

Въпреки че много технологични мултинационални компании като компанията – майка на Google – Alphabet Inc., са със седалище в САЩ, те ще трябва да спазват новите правила, защото имат милиони потребители в Европа.

Нарушенията на компанията “лишават потребителите от съществени гаранции по отношение на операциите по обработка, които могат да разкрият важни части от техния личен живот”, коментира решението си френският оторизиран орган.

В свое изявление компанията Google посочи, че е “дълбоко ангажирана” с прозрачността и контрола на потребителите, както и с изискванията за съгласие, според новия европейски регламент GDPR. “Ние проучваме как да определим следващите си стъпки”, посочи интернет гигантът.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *