Анимационните филми са полезни за децата според проучване на Фондация Тротоара и Cartoon Network

Споделете лесно и бързо тази публикация

Повече от 100 български семейства с деца се включиха в изследването

Главната цел на инициативата е да разкрие как анимационните филми могат да бъдат използвани като полезен елемент за отглеждането на децата. В нея се включиха детски психолози и организации, свързани със стимулирането на въображението и детското развитие. Специализирано онлайн проучване събра мненията на произволна извадка от български семейства с деца от 5 до 15г.

Според проучването, осъществено от Фондация Тротоара и Cartoon Network 65% от анкетираните деца казват, че главното което са научили от анимациите е колко е важно приятелството, а 21% от тях споделят, че са научили да са по-добри с хората, как да измислят нови игри, дори числата и буквите. За 82% от родителите е полезно да гледат анимационни филми с децата си, защото имат какво важно да им предадат чрез даден сюжет. 98% от децата пък споделят, че анимациите им помагат да си починат, след като са изпълнили редицата си задачи, свързани с училище.

На специално събитие за децата, организирано с помощта на Фондация Тротоара в hOUR SPACE, опитни психолози проведоха кратък експеримент и откриха какво мислят най-малките, когато гледат анимации и как родителите им се вписват в това занимание. Въпросите им бяха задавани отделно, а след това данните бяха анализирани.

Психологът Виниций Петров, който подготви и проведе анкетата на място, обобщи като извод от инициативата, че ,„Ако родителите гледат филмчетата с децата си, удоволствието и ползите от тях се удвояват – освен споделено забавление, анимациите са добър повод за разговор и предаване по достъпен начин на семейните ценности. Дискусията в семейството може да бъде по много въпроси, например, защо даден герой е постъпил по определен начин, какво би направило детето на негово място, как би искало историята да продължи или да се промени. Всички тези елементи могат да улеснят възпитанието на детето по начин, който е по-достъпен и незаплашителен.“

Кампанията се провежда за първа година в България с идеята да стане дългогодишен проект. Партньори на инициативата са Фондация Тротоара, Общество за психология и психотерапия hOUR SPACE, психологът Виниций Петров, психологът Виолета Трифонова и влогърът MamaNinja.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *