Полезно ли е да ядем лимони всеки ден?

Споделете лесно и бързо тази публикация

Лимонът е цитрус, който носи редица ползи за организма. Някои от тях са описани по-долу, а именно…

Лимонът доставя на организма високи дози витамин С

Лимоните осигуряват около 40% от препоръчителната дневна доза витамин С. Кората му съдържа обаче почти двойно количество от витамина, който е водоразтворим и мощен антиоксидант, предпазващ костите, кръвоносните съдове и кожата. Витамин С играе също важна роля в поддържането на здрава имунна система.

Лимонът забавя растежа на раковите клетки

Лимонът е изключително ефективен за забавянето растежа на туморните клетки, тъй като съдържа 22 противоракови съединения. Лимоненът е една от съставките в лимона, която притежава противовъзпалителни, лечебни и противоракови ефекти. Установено е, че той потиска раковите клетки, като същевременно ги елиминира. Лимонът е изключително ефективен при рак на панкреаса, стомаха, дебелото черво, кожата и черния дроб.

Лимонът поддържа здравето на сърцето

Лимонът съдържа витамин С, който намалява риска от сърдечни заболявания и инсулт. В състава на плода влизат също фибри, които могат да намалят рисковите фактори за проблеми със сърцето. В изследване се установява, че консумирането на фибри от цитрусови плодове като лимони, намалява холестерола в кръвта след 4 седмици. Растителните химикали, открити в лимоните, а именно хесперидин и диосмин, също намаляват холестерола.

Лимонът предотвратява бъбречните камъни

Установено е, че лимонената киселина може да помогне за предотвратяване на камъни в бъбреците чрез увеличаване на обема на урината, като същевременно се създава неблагоприятна среда за образуването им. Смята се, че само половин чаша лимонов сок, предотвратява образуването на камъни на хора, които вече са ги имали.

Лимоните подобряват храносмилането

Лимоните съдържат също въглехидрати, най-вече под формата на разтворими фибри и прости захари. Фибрите спомагат за правилното функциониране на храносмилателно-чревния тракт. Въпреки това, за да се извлекат максимални ползи от плода и да се приемат достатъчно фибри, трябва да се консумира целият плод, а не само да се пие сокът.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *