Facebook обяви създаването на надзорен орган

Споделете лесно и бързо тази публикация

Facebook обяви създаването на Надзорен съвет, който ще решава как да бъде управлявана социалната мрежа, съобщава БГНЕС. Компанията каза, че групата експерти ще разглежда първия си случай през 2020 г.

Идеята, която в американски медии нарекоха “Върховния съд на Facebook”, предвижда съвет от 40 души от целия свят, въпреки че се очаква в началото участниците да са по-малко. Наблюдатели поставят под съмнение независимостта на подобен Надзорен съвет, както и целите на неговото създаване.

“Във Facebook няма съд. Единственият глас, който има реална тежест, е този на притежателя на контролния пакет акции Марк Зукърбърг. Върховният съд на Facebook търси цялата пищност и церемониалност на истинските съдебни институции, но реално не носи никаква отговорност пред гражданите”, казва Бърни Хоган, преподавател в Института по интернет на университета Оксфорд.

Facebook обяви, че Надзорния съвет ще започне работа с поне 11 временни членове, като имената им ще бъдат обявени публично.

Решенията след техните съвещания също ще се публикуват. Заплащането им ще идва от тръст, основан и финансиран от Facebook.

“Ние сме отговорни за прилагането на определена политика и взимаме милиони решения всяка седмица. Но в крайна сметка не вярвам, че частни компании като нашата, трябва да взимат толкова важни решения за свободата на словото сами”, написа Марк Зукърбърг.

Във вторник (17 септември), Facebook публикува устава на Надзорния съвет, като посочи за основни негови цели: Надзор над решенията за съдържанието на Facebook; Промяна на решенията на Facebook, ако това се налага; Да бъде има ролята на независим авторитет извън Facebook.

Ако в компанията има сериозни разногласия и всички нива на управление са използвани, въпросът ще се отнася до Надзорния съвет.

Facebook ще решава кои въпроси да бъдат внесени в надзора за разглеждане, но самия съвет ще определя кои от внесените теми ще бъдат вкарани в дневния ред.

Компанията обяви, че очаква Надзорния съвет да разглежда “десетки въпроси всяка година”, като ще се фокусира върху темите и решенията, които “ще донесат на обществото ползи.”

“Решенията на съвета ще бъдат задължителни, независимо дали аз или друг във Facebook не е съгласен с тях. Те ще бъдат публикувани заедно с мотивите за взимането им по начин, който ще предпази личното пространство на хората”, обясни още Марк Зукърбърг.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *