КНСБ алармира за уволнени работници заради постове и снимки във Фейсбук

Споделете лесно и бързо тази публикация

Вече има случаи на уволнени работници заради техни действия в социалната мрежа, като споделяне на работен фиш, коментар, който уронва престижа на работодател, и други. Това съобщи националният секретар на КНСБ Тодор Капитанов на форум в Добрич, цитиран от “24 часа”.

Той обясни, че според статистиката 87% от контактите ни в социалната мрежа са наши колеги и всичко, което публикуваме в личните си профили, се вижда от работодателите.

Според него трябва да се въведе регулация и да се създадат политики, които да определят поведението на работещите в социалните мрежи, където активността е най-голяма именно през работната седмица, и то във времето между 13.00 ч. и 15.00 ч.

Капитанов поясни, че въпросът е много чувствителен, защото опира до личните и гражданските свободи. Той посочва, че от проведените до момента срещи може да се заключи, че работещите подкрепят необходимостта от подобни регулации, защото те са в тяхна полза.

Капитанов посочи и че съгласно данни на НСИ 50% от болничните листове се издават заради синдрома “бърнаут” – т. нар. “прегаряне” на работното място. 30 % от причините за напускане на работа също се дължат на това, а загубите за бизнеса възлизат на 140 милиона лева.

Той обясни, че за много от работещите проблем, който води до бърнаут, е, че те не знаят точно какво се очаква от тях на работното място.

“Длъжностните характеристики са така изработени, че да позволят назначаването на служителя на работа. Оттам нататък той не може да се ориентира какви са неговите отговорности и какво трябва да прави. Именно това причинява голям стрес”, поясни Капитанов.

От своя страна вицепрезидентът на КНСБ Чавдар Христов заяви, че КНСБ и КТ “Подкрепа” са инициирали подписка, която цели да насочи вниманието на управляващите към несъответствия с международни документи, по които България е страна. Такова несъответствие по негови думи има с Директива за работното време на ЕС и с Конвенция номер 1 на Международната организация на труда за работното време по отношение режима на сумираното отчитане на работното време и продължителността на работната седмица.

Христов посочи, че нашият закон допуска 56-часова работна седмица, докато по международните стандарти тя не трябва да е повече от 48 часа. В това отношение Инспекцията по труда е констатирала множество нарушения

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *