Български производители ще осигурят над 170 тона българско агнешко за Великден

Споделете лесно и бързо тази публикация

Български производители осигуряват над 170 тона българско агнешко за всичките 101 магазина на веригата

  Родни производители ще осигурят над 170 тона българско агнешко за Великден във всичките 101 магазина на Lidl. Това е само малка част от цифрите, илюстриращи разнообразието от български продукти, които за поредна година Лидл България ще предложи за Великденската трапеза. Към качественото агнешко, компанията добавя още козунаци, яйца и свежи зеленчуци, които отново са изцяло местно производство.

По традиция агнешкото месо, което веригата предлага, е 100% българско и както всички свежи меса в Lidl, е единственото у нас със сертификат от световния лидер в контрола на хранителни продукти SGS. Международният сертификат за качество гарантира, че месото е опаковано в защитна атмосфера, което го запазва чисто и свежо. Лидл България работи само с доставчици на месо, които притежават международно признати сертификати за безопасност и качество – такъв свой партньор компанията открива именно в лицето на две от големите български месопреработвателни предприятия, с които работи от години. Освен че могат да осигурят нужното високо качество, двата родни производителя могат да осигурят и необходимите обеми за всичките 101 обекта на веригата. Тази година за Великден и Гергьовден те ще осигурят за Lidl над 170 тона българско агнешко от 5 кланици, добиващи агнета от регионите Търговище, Шумен, Разград, Русе, Силистра, Пловдив, Пазарджик, Сливен и Кърджали.

Изцяло български, по традиционна рецепта, са и козунаците от „Фурната на Lidl“, които веригата предлага вече трета поредна година. Българският производител е сред водещите у нас и освен козунаци, в момента компанията предлага близо 40 негови продукта в търговската си мрежа в цялата страна.

Другият основен артикул, задължителен за Великденската трапеза, са яйцата. Тази година в Lidl близо 70% от яйцата за празника ще са от български произход. Вносни ще са само белите яйца, които родните производители не могат да осигурят в достатъчен обем, отговарящ на потребителското търсене. Лидл България работи с 5 български ферми за доставка на яйца – от района на Пещера, Асеновград, Велико Търново, Добрич и Ямбол. Благодарение на своето дългосрочно партньорство с Lidl, една от фермите изнася яйца за румънския пазар като част от постоянния асортимент на Lidl в Румъния.

Традиционната Великденска салата също е с български произход в Lidl. Над 20 са българските плодове и зеленчуци, които веригата предлага в момента. Сред тях са краставици, розови домати, салати, пресен лук, спанак, моркови, пресни картофи и много други. Обичайно в този период на годината компанията работи с около 14 доставчика на български плодове и зеленчуци. През лятото те стават над 20, като за отделните продукти някои от тях работят с повече от един производител.

Още от стъпването си на пазара през 2010 г. Лидл България работи активно с български производители. За това време броят на българските доставчици е нараснал двойно и към момента те са близо 200. Преобладаващ е делът на родни доставчици в продуктови групи, които са ключови за трапезата на българския потребител – хляб, прясно месо и колбаси, млечни продукти, плодове и зеленчуци. Като партньори на веригата българските производители подобряват качеството на своята продукция, бележат ръст на продажбите, разширяват бизнеса и модернизират производството си и не на последно място, получават възможност да излязат на световни пазари.

Лидл България работи и подкрепя българските производители в две основни посоки – възможности за реализация на българския пазар и възможности за износ. В рамките на страната българските производители имат възможност за реализация чрез филиална мрежа от 101 магазина в 48 града. Пример за успешно партньорство в тази посока е „Родна стряха“ – първата продуктова линия с висококачествени продукти само от български производители – 74 продукта от 32 производители. Веригата предлага на своите български партньори и изключителни за сектора възможности да изнасят продукцията си в чужбина, в мрежа от над 11 000 магазина в Европа.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *