TikTok се превърна в новото пространство за младежки активизъм

Споделете лесно и бързо тази публикация

Допреди няколко месеца 17-годишната Тейлър Касиди е прекарвала часове, опитвайки се да имитира най-модерните танцови движения в социалната мрежа TikTok. Сега обаче – в същата социална мрежа – тя говори за движението Black Lives Matter и разказва за расизма, с който се сблъсква ежедневно.

Касиди има 1.6 млн. последователи в TikTok и е един от инфлуенсърите, които превръщат забавната социална мрежа за кратки видеа в пространство за младежки активизъм. Съдържанието в нея се разпространява по-бързо, отколкото във “Фейсбук”, а и сегашните юноши не са толкова активни в мрежата на Марк Зукърбърг, сочи Лекс Скот – основателката на Black Lives Matter в Юта.

Тиктокърите дават съвети за протестиращите, снимат демонстрации и разказват за сблъсъците си с неравенството. Хаштагът #blacklivesmatter е сред най-гледаните в платформата. Суперзвезди като Charli D’Amelio с нейните 60 млн. последователи спряха да танцуват и започнаха да обсъждат убийството на Джордж Флойд, което разпали масово недоволство в целите САЩ.

Еволюцията на TikTok не е безпрецедентна – “Туитър” бе основната инфраструктура за оргазниацията на протестите от Арабската пролет, а музикалната телевизия МТВ активира младите избиратели в началото на 90-те.
“Макар че беше място за танци, TikTok стана и платформа за разказване на истории”, отбелязва стратегът на социалните мрежи Кадиша Филипс пред “Ройтерс”. Това се случи в момент, в който черната общност обвиняваше социалната мрежа, че не дава достатъчно видимост на представителите ѝ, а миналата седмица технически проблем показваше хаштаговете #BlackLivesMatter и #GeorgeFloyd сякаш нямат гледания. В понеделник компанията публикува блогпост, в който се извиняваше и обявяваше, че ще дари 3 млн. долара в подкрепа на чернокожите.

Преди дни ръководството на китайската компания също се смени – изпълнителният ѝ директор Кевин Майър дойде от “Дисни” в понеделник. TikTok е собственост на китайската ByteDance Technology, но е популярна сред американските тийнейджъри. В същото време отношенията между Пекин и Вашингтон са обтегнати, а американските регулаторни органи имат съмнения по отношение на това как се обработват личните данни на потребителите ѝ, много от които са непълнолетни – и дали това не е заплаха за националната сигурност.
Компанията бе обвинявана и че потиска политическо съдържание, неудобно за Китай. Тя отрече да има подобни практики.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *