Джорджо Армани, „Фенди“, „Прада“ и „Версаче“ се връщат на модния подиум през септември в Милано
След като епидемията от новия коронавирус накара много модни къщи да представят колекциите си в интернет през юли, сега повече от половината участници в Седмицата на модата в Милано планират реални дефилета пролет-лято 2021 г. Публиката на тях обаче ще е намалена заради предпазните мерки, пише БТА, цитирайки Асошиейтед прес.
Италия беше първата страна след Китай с местно разпространение на новия коронавирус. Епидемията започна през февруари в Ломбардия, по време на Седмицата на модата в Милано. Докато през по-голямата ѝ част публиката на дефилетата седеше нагъсто, както обичайно, Джорджо Армани закри модния форум, представяйки колекцията си в интернет в празна зала. Шоуто беше излъчено в цял свят.
Мнозина последваха примера му при представянето на мъжката мода. „Долче и Габана“ и „Етро“ бяха единствените, които поканиха публика.
Представители на модната индустрия обаче казаха, че дигиталните спектакли не са достойни съперници на дефилетата на живо.
На Седмицата на модата в Милано от 23 до 28 септември 28 модни къщи предвиждат дефилета на живо, а 24 в дигитален формат. Сред представящите се пред публика ще са „Долче и Габана“, „Салваторе Ферагамо“, „Макс Мара“, „Марни“.
От програмата отсъстват „Гучи“, „Джил Зандер“, „Ботега Венета“.