Информационна aгенция "Дартс Нюз" ©

Art&Show Мода

„Диор“ предложи „защитна мода“ и феминистки послания във времето на война

Дамската колекция на „Диор“, представена на Седмицата на модата в Париж, предложи тоалети, създаващи усещане за защита – корсети с въздушни възглавници върху костюмите, ръкавици за мотористи към елегантна рокля, сака с топла подплата, съобщи АФП.

Макар и замисляна от месеци първоначално като въвеждаща спортното облекло в луксозната мода, колекцията придоби различен прочит.

„Много мислихме как в тези трудни времена да направим връзка между красотата, естетичното и защитата“ – заяви пред АФП Мария Грация Киури, художествен директор за дамската мода в „Диор“.

„Облеклото само по себе си дава идея за защита, това е първият ни дом, той ни успокоява. Този аспект присъства много в работата ми – от емоционалната защита до защита в истинския смисъл на думата.“

Колекцията „Следващата ера“ на „Диор“ беше представена в градините Тюйлери. В нея Мария Грация Киури преобразува най-радикално сакото „Бар“, станало символ на „Диор“. С топъл хастар или с електрическа затопляща система то се превръща във футуристично облекло.

„Исках да го разградя и да го създам отново с различна лексика“, обясни дизайнерката.

Колекцията е създадена в сътрудничество с италианската фирма „D-Air lab“, която произвежда костюми за мотористи.

За жената на бъдещето „Диор“ предлага солидните черни боти във военен стил.

LEAVE A RESPONSE

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *