06.10.2024

Гвоздейков: Изграждането на системата за спешна медицинска помощ по въздух се изпълнява съгласно европейското и българското законодателство

Понякога в политиката и в живота трябва да се вземат тежки решения и предвид ситуацията, пред която е изправена страната, избрах да постъпя държавнически, да постъпя отговорно спрямо обществото и природата пред това да си подсигуря комфортна политическа кариера. Това каза снощи служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков в предаването „Лице в лице“ по бТВ.

Той обясни, че е имал среща с Димитър Главчев, пред който е посочил предизвикателствата пред сектора и какво е важно да направи. „След излагане на моите тези получих предложението да остана като министър.“

Разговорът с Кирил Петков е бил емоционален, призна Гвоздейков. „Аз направих всичко възможно да изложа моите мотиви и защо го правя. Той се опитваше да ме убеди и аз него. Кирил Петков е лидер на политическа партия и той гледа процеса под различен ъгъл. Останах неразбран. Всеки трябва да носи отговорност за своите решения. Това е тяхно право, но никога няма да чуете от моята уста дума срещу Кирил Петков, защото трябва да има колегиалност и възпитание“, заяви той.

Приоритетите в сектор „Транспорт“ са проектите по модернизация на железопътния транспорт в България. Всяко забавяне означава риск за осъществяване на проектите, обясни министърът на транспорта. „Тези проекти се финансират по Плана за възстановяване и устойчивост. Всички знаем, че процесите и сроковете закъсняват вече твърде много и този месец април и май са изключително важни да проведем всички процедури докрай, за да можем да спасим всички тези проекти на стойност над 1,5 милиарда лева и които ще модернизират една доста голяма част от железопътния транспорт в България. България трябва да получи нов подвижен състав. Миналата седмица има избран изпълнител за двуетажните влакове и предстои да бъде подписан договор. В края на тази седмица трябва да бъдат отворени офертите за доставка на 35 мотрисни влака и да бъде довършен процесът по избор на изпълнител и сключване на договор по тази процедура, като съответно трябва да бъде проведена и нова процедура. Трябва да бъде проведена и нова процедура за доставка на още 20 друг тип влакове. Тук е основният риск от изгубване на тези средства. Ако тези процеси не се управляват правилно, България няма да достигне до така желаната модернизация на железопътния транспорт“, обясни Георги Гвоздейков.

Изграждането на системата за спешна медицинска помощ по въздух се изпълнява съгласно европейското и българското законодателство и особено в авиацията, по никакъв начин не може да се допусне нарушение, заяви транспортният министър. „Вярвам в изградения вече екип и програмата за обучение за нови пилоти. Активно ще инвестираме в това“, каза Гвоздейков.

Четирима от пилотите вече са достигнали необходимият брой часове, които трябва да направят като нальот, и след 20 април изпитващ пилот трябва да завери знанията им. След това хеликоптерът ще бъде въведен в експлоатация, обясни транспортният министър.

През юни се очаква да пристигне и вторият хеликоптер, който ще бъде позициониран във временната база в Сливен. „Надяваме се той да може да оперира около летния сезон покрай Черноморието. В края на годината ще пристигне третият хеликоптер“, допълни Георги Гвоздейков.

Той заяви, че продължава да работи със същия екип, с който е работил в кабинета „Денков“.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *