16.09.2024

„Майкрософт“ обвини Китай в AI пропаганда

Китай използва все повече съдържание, генерирано от изкуствен интелект, и фалшиви акаунти в социалните медии, за да разпалва разделение в Съединените щати и на други места. Това се твърди в последния доклад на Центъра за анализ на заплахи на „Майкрософт“, цитиран от БГНЕС. Пекин е „удвоил“ целите си и е увеличил сложността на операциите си за влияние, заяви генералният мениджър на центъра Клинт Уотс. „Китай използва фалшиви акаунти в социалните медии, за да анкетира избирателите за това какво ги разделя най-много, за да посее разделение и евентуално да повлияе на резултата от президентските избори в САЩ в своя полза …

Китай също така е увеличил използването на съдържание, генерирано от изкуствен интелект, за постигане на целите си по света“, пише Уотс в доклада. Според доклада китайските операции за оказване на влияние продължават „опортюнистично да се възползват“ от събития като дерайлирането на влак в Кентъки и горските пожари в Мауи, за да насърчават недоверието към правителството на САЩ. Проучването на общественото мнение относно спорните вътрешни въпроси в САЩ „показва целенасочени усилия да се разбере по-добре кой демографски елемент от американските избиратели подкрепя какъв въпрос или позиция и кои теми предизвикват най-голямо разделение преди основната фаза на президентските избори в САЩ“, пише Уотс. В доклада се заключава, че има малко доказателства, че до момента операциите за оказване на влияние са успели да повлияят на мненията. В края на миналата година центърът съобщи, че „свързани“ с китайското правителство акаунти в социалните мрежи са използвали акаунти, за да се представят за американски избиратели и да повлияят на междинните избори през 2022 г.

„Тази дейност продължава и тези акаунти почти изключително публикуват по вътрешнополитически въпроси, предизвикващи разделение в САЩ, като глобалното затопляне, граничната политика на САЩ, употребата на наркотици, имиграцията и расовото напрежение“, пише Уотс. „Те използват оригинални видеоклипове, мемета и инфографики, както и рециклирано съдържание от други високопоставени политически акаунти.“ Според Уотс „Майкрософт“ е забелязала рязък ръст в използването на съдържание, генерирано от изкуствен интелект, използвано за подсилване на свързаните с Китай операции за онлайн влияние, насочени към президентските избори в Тайван през януари. „Предвид големите избори, които се провеждат по целия свят тази година, особено в Индия, Южна Корея и САЩ, ние преценяваме, че Китай ще създава и усилва като минимум съдържание, генерирано от ИИ, в полза на своите интереси“, пише Уотс. В доклада на „Майкрософт“ се отбелязва също, че Северна Корея е започнала да използва ИИ за кражба на криптовалута, атакуване на вериги за доставки и по-ефективно събиране на военна информация.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *