Николай Рашков: Една от основните теми за нас е приемането ни изцяло в Шенгенското пространство
Какво ще направят кандидатите за евродепутати за пълноправното членство на България в Шенген? Какви са щетите за българския бизнес от опашките по сухопътните граници? Доколко са развити магистралите у нас на фона на пътната инфраструктура в останалата част от Европа? На тези въпроси отговаря в студиото на „Здравей, България“ кандидатът за евродепутат от ГЕРБ-СДС Николай Рашков.
Факт е, че изоставаме по отношение на пътната инфраструктура. Изграждането на пътна инфраструктура и свързаност между населените места трябва да е приоритет на национално ниво. Една от основните теми за нас е приемането ни изцяло в Шенгенското пространство. Сухопътният Шенген е изключително важен за нас като транспортен бизнес и за нас като граждани. Загубите за икономиката възлизат над 1 милиард лева. Българската държава вече отговаря на всички изисквания за пълноправното членство. Липсва експертиза на тема „Транспорт и логистика“ в институциите в ЕС. Аз мога да сложа тази експертиза на масата. Оттам нататък имаме нужда от здрава политическа воля, която да отстоява нашия интерес и заедно да се преборим за нашето право, заяви Рашков.
Ако Австрия каже „да“ и има воля да влезем до края на годината в сухопътния Шенген, аз и моите колеги бихме били повече от щастливи. Ние сме отговорили на всички изисквания. Оттук нататък темата е политизирана и се използва както им изнася, коментира Рашков.
Попитан дали политическата ситуация у нас е „спирачка“ за Шенген, той коментира, че да. България има своя европейски път и транспортният бранш трябва да има свои представители в Европа, за да се развива правилно, каза Рашков.
Той коментира и „Дунав мост“. Има предписания за ремонтни дейности от доста време. Специфично е, че има много голям проблем със затварянето и осигуряването на алтернативни маршрути. Правят се решения на място кога и как да се затвори пункта. Затова толкова дълго време има дупки и неизправности на пътя, коментира Рашков.
Има сериозна заплаха пред транспортния бранш да продължи да съществува в България. Много важна тема за шофьорите е, че има стъпки, които разглеждат техния разполагаем доход и това, че той няма да е такъв какъвто е от следващата година. Българските и румънските шофьори към днешна дата са с най-голям разполагаем доход, който се дължи и на икономическата обстановка в България в момента. Ние нямаме експертиза, която да защити техните права. Случва се промяна на фискалното законодателство в Европа, която ще тече на няколко етапа, която има за цел да вземе допълнително от техните бюджети, каза Рашков.