13.12.2024

Николай Рашков: Една от основните теми за нас е приемането ни изцяло в Шенгенското пространство

Какво ще направят кандидатите за евродепутати за пълноправното членство на България в Шенген? Какви са щетите за българския бизнес от опашките по сухопътните граници? Доколко са развити магистралите у нас на фона на пътната инфраструктура в останалата част от Европа? На тези въпроси отговаря в студиото на „Здравей, България“ кандидатът за евродепутат от ГЕРБ-СДС Николай Рашков.

Факт е, че изоставаме по отношение на пътната инфраструктура. Изграждането на пътна инфраструктура и свързаност между населените места трябва да е приоритет на национално ниво. Една от основните теми за нас е приемането ни изцяло в Шенгенското пространство. Сухопътният Шенген е изключително важен за нас като транспортен бизнес и за нас като граждани. Загубите за икономиката възлизат над 1 милиард лева. Българската държава вече отговаря на всички изисквания за пълноправното членство. Липсва експертиза на тема „Транспорт и логистика“ в институциите в ЕС. Аз мога да сложа тази експертиза на масата. Оттам нататък имаме нужда от здрава политическа воля, която да отстоява нашия интерес и заедно да се преборим за нашето право, заяви Рашков.

Ако Австрия каже „да“ и има воля да влезем до края на годината в сухопътния Шенген, аз и моите колеги бихме били повече от щастливи. Ние сме отговорили на всички изисквания. Оттук нататък темата е политизирана и се използва както им изнася, коментира Рашков.

Попитан дали политическата ситуация у нас е „спирачка“ за Шенген, той коментира, че да. България има своя европейски път и транспортният бранш трябва да има свои представители в Европа, за да се развива правилно, каза Рашков.

Той коментира и „Дунав мост“. Има предписания за ремонтни дейности от доста време. Специфично е, че има много голям проблем със затварянето и осигуряването на алтернативни маршрути. Правят се решения на място кога и как да се затвори пункта. Затова толкова дълго време има дупки и неизправности на пътя, коментира Рашков.

Има сериозна заплаха пред транспортния бранш да продължи да съществува в България. Много важна тема за шофьорите е, че има стъпки, които разглеждат техния разполагаем доход и това, че той няма да е такъв какъвто е от следващата година. Българските и румънските шофьори към днешна дата са с най-голям разполагаем доход, който се дължи и на икономическата обстановка в България в момента. Ние нямаме експертиза, която да защити техните права. Случва се промяна на фискалното законодателство в Европа, която ще тече на няколко етапа, която има за цел да вземе допълнително от техните бюджети, каза Рашков.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

CAPTCHA ImageChange Image