03.12.2024

Експерт: Превишена скорост или намалена видимост са причина за катастрофата с кола на НСО

полиция

След инцидента край Аксаково разследването по случая продължава. Премиерът Димитър Главчев поиска незабавна проверка във връзка с информацията за асфалтирана част от път в района, където преди дни стана тежката катастрофа с автомобил на НСО.

Във вторник беше отстранен директорът на ОПУ – Варна инж. Явор Пасев и началникът на отдел „Инвестиционно-ремонтни дейности“ Севдалина Казълова. Асфалт не е положен само на мястото около катастрофата, а и на много други участъци от пътния участък. Асфалтирането на пътя, където стана тежката катастрофа, е започнало три дни след инцидента.

„Ние получихме възлагателно писмо от АПИ на 7 май, като е изходирано от ОПУ – Варна на 2 май. В конкретното задание този път Варна – Добрич, е възложен за текущ ремонт. Изпълняват се кръпки, като със започването на дейностите, ние започнахме от Добрич към Варна“, коментира инж. Методи Иванов, представител на фирмата изпълнител на ремонта.

„Има няколко предпоставки за катастрофата. Автомобилът на НСО е с тегло 3 тона, а другата кола тежи 1400 кг. Изчислихме, че ударът е бил с не по-малко от 130 км/ч“, коментира в ефира на „Здравей, България“ Ивайло Желязков, пътен експерт от Европейския център за транспортни политики.

Според него линията на видимост на пътния участък се скрива от няколко пътни знака. „Водачът на НСО е имал много малко време за реакция. Ударът, който се е случил, показва, че автомобилът се е движел със скорост над позволената“, добави Желязков.

По негови думи това е един от най-натоварените участъци в района. Ограничението е 90 км/ч. „Ако колата на НСО се е движела с 90 км/ч, сблъсъкът нямаше да е толкова жесток. Автомобилът на загиналия е бил с много стари зимни гуми и с малко тегло. Колата на НСО е изрядна откъм поддръжка“, заяви пътният експерт.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

CAPTCHA ImageChange Image