Два града у нас с кардинални мерки за електрическите тротинетки
С глоби в Кюстендил се борят с опасното управление на електрически тротинетки. В града вече има и наказани. Общинската управа отчита като положителен ефекта от тези санкции , които водят до по-спокойна градска среда.
Кюстендил обаче не е единственият град, в който предприемат по-кардинални мерки за електрическите тротинетки – в Стара Загора също има такива мерки.
20 души, управлявали в нарушение електрически тротинетки са наказани от началото на юни до 12 август в Кюстендил.
Ами, мисля, че е добре, защото карат безразсъдно децата и даже и възрастните, пресичат пред коли и така нататък. Няма друг начин, защото са безсъвестни всички, каза пред BTV Игна, която живее в Кюстендил.
Те са най-застрашени, защото са беззащитни, на две гумички и си перкат, без каски, без нищо. Карат си без никаква отговорност. И после, кой виновен – шофьорът виновен, че блъснал тротинетката, заявява Димитър, който също подкрепя новите правила.
Децата проявяват разбиране, казват проверяващите инспектори, но родителите – невинаги.
Малко така – „ами ние, ето сме купили тротинетка на детето, какво да правим с нея?“. Ами, те сами да решат, какво трябва да се направи при това положение. Откакто работим с тротинетките- значително намаляха, казва Гергана Ташева, служител на „Общинска охрана“-Кюстендил.
А нарушенията са сериозни, казват от общината:
Карат понякога по две дечица на тротинетка, на по-малка възраст, предимно в централна градска част – пешеходна зона.
В Стара Загора пък вече задържат тротинетките, ако се движат в нарушение.
Мярката е временна. Тук говорим за това, че се задържа въпросната тротинетка, докато излезе наказателното постановление, което знаете по закон е 50 лв. за констатирано нарушение на тротинетка. Тротинетката ще бъде връщана, когато актът е постановен и платен съответно, казва Николай Диков от община Стара Загора.
В града вече няма да има и споделени тротинетки. Причината – често се управляват от непълнолетни лица, казват от общината. Представители на фирмата контрират, че нарушителите са други, а тротинетките им са безопасни и развиват ниска скорост.
Децата, които гледам, че не са с наши скутери, карат извън велоалеите, пък има велоалеи до тях, казва Валентин Велчев, служител във фирмата за споделени тротинетки.