Съвети на специалисти как да не се подведем при пазаруване с намаления
Побългарихме „Черния петък“ у нас и той обикновено е „Черен месец“ и работи за Дядо Коледа, клиентите го очакват, ритейлърите се подготвят.“ Това заяви Аксиния Баева – зам.-председател на Българската ритейл асоциация.
Тя обясни, че е много важно, че днес може да се проследи цената в онлайн платформите и да не се подведем.
Това се случва, като добавим продукт в количката на изчакване и видим с колко ще се промени стойността на стоката, каза още Баева.
От Комисията за защита на потребителите също проверяват.
„Следим намаленията през ноември, правим тайни проверки в началото, за да видим как ще се придвижат цените при намаление, особено в онлайн магазините. Потребителите трябва да не пазаруват стихийно, защото е намалено, да си проследят цените, да си набележат какво им трябва. Важно е да се види колко струва, дали е намален продуктът от 1000 на 600 лв., а реално цената да е била 500″, заяви Игнат Арсенов, директор на Дирекция „Контрол на пазара“ в Комисията за защита на потребителите.
Той посъветва и да се знаят освен правата и задълженията, като поясни, че при всяко съмнение за нарушение, потребителите не бива да се страхуват да подават жалби.
„Ние ще им отговорим и ще кажем какъв е законът. Например при онлайн платформите за пазаруване срокът да върнем стоката е 14 дни. Подобно нещо няма у нас във физически магазини. Но има добри практики на места да се заменя закупеното особено покрай празниците“, добави Арсенов.
Баева посъветва при намаления да се доверим на изградени големи търговски вериги.
„При проблем ще можем на нашия език да се разберем, не с изкуствен интелект и на чужд език, ако са международни сайтове“, каза тя.
Глобите за нарушения като непоказан период на намаление или стара цена глобите за търговеца са до 3000 лв. за всяко нарушение. Ако става дума за фалшива цена или несъществуващо намаление може санкцията да достигне до 50 000 лв.
бТВ, „Тази неделя“