06.12.2024

JYSK България обявява финансовите си резултати за 2023-2024

За финансовата 2023/2024 година JYSK постигна резултат за EBIT от 34,6
млн. лв. и оборот от 598 млн. лв. Резултатите включват дейността на
магазините на JYSK в България и Дистрибуционения център в Божурище.
Световният търговец на дребно на домашно обзавеждане също инвестира в
намаляване на вече конкурентните си цени през финансовата 2023-2024
година. Резултатите обхващат една година, от 1 септември 2023 г. до 31
август 2024 г.
През финансовата 2023/24 година глобалната несигурност и вълнения продължиха и
въпреки че инфлацията намаля, потребителите все още изпитваха нужда да
приоритизират разходите си. JYSK продължи да бъде първият избор на клиентите за
продукти за дома и обзавеждане, а конкурентните цени на JYSK за качествени
продукти привличат клиентите в 55-те магазина в страната.
През 24-та финансова година EBIT се увеличава с 14,1% до 34,6 млн. лв., а оборотът
намалява с 0,5% до 598 млн. лв.
"Много съм доволен от резултатите ни за финансовата 2023-2024 година. Нашите
служители в нашите магазини, дистрибуционния център и централния офис отново
показаха възхитителна отдаденост и страхотно мислене, като поставиха клиента на
първо място през тази финансова година. Благодарение на тяхната упорита работа,
ние поставяме рекорди по оборот и брой нови клиенти и постигаме един от най-
високите ни ръстове на EBIT", казва Алекс Брату, Country Director JYSK за Румъния и
България.
Инвестираме в растеж и устойчивост
През 24-та финансова година JYSK отвори 4 нови магазина в България- Карлово,
Елин Пелин, Равда и Велинград, и обнови 4 по-стари магазина, които бяха
модернизирани до най-новата концепция Store 3.0.
През последната финансова година JYSK изчисли своите емисии на парникови газове
и постави нови цели, за да отговори на изискванията на международно признатата
инициатива Science Based Targets в съответствие с Парижкото споразумение.
JYSK се стреми да намали емисиите в собствените си операции с 50,4% до 2032 г. и
цели 72,5% от доставчиците да разполагат с цели за емисиите си, одобрени от SBTi,
преди края на финансова година 2028.
"Устойчивостта е основна част от нашия ангажимент към нашите клиенти, нашите
служители и планетата. Искаме да дадем своя принос, за да намалим въздействието
си върху климата и да направим устойчивостта достъпен избор за нашите клиенти,
когато пазаруват страхотни оферти в JYSK", казва Алекс Брату.
Гледаме в бъдещето
Очаква се световният пазар на дребно да остане непредсказуем и притиснат от
високите оперативни разходи след няколко години с висока инфлация. Очаква се
сегашното ниско доверие на потребителите да се увеличи леко.
През пролетта на 2025 г. JYSK ще отвори първите си магазини извън Европа в
Казабланка, Мароко. Финансовата 2024/25 година също бележи последната година с
настоящата стратегия "Безпроблемно и по-близо до клиента" и подготовката за
следващата успешна стратегия за JYSK е в ход, като стои върху здравата основа на
ценностите на JYSK- търговец, колега и корпоративен дух.

Финансовата 2023/24 година в цифри (магазини и дистрибуционен център
Божурище):
• Оборот 24-та финансова година: 598 млн.лв.
• Увеличение на оборота: -0.5%
• EBIT 24-та финансова година: 34.6 млн.лв.
• Увеличение на EBIT спямо 23-та финансова година: 14.1%
• Брой служители: 769
• Брой нови магазини: 4
• Брой модернизирани магазини: 4

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

CAPTCHA ImageChange Image