26.03.2025

Mercedes обръща курса назад от отделна гама EV и обозначение „EQ“

Новите модели на Mercedes-Benz ще предлагат както изцяло електрически, така и с двигатели с вътрешно горене, противоположно на досегашната стратегия, която включваше отделна гама EQ за E- и S-Class седани и SUV модели. EQ вече няма да бъде основното обозначение за електромобилите.

Новите модели на Mercedes ще имат както електрически, така и базирани на ICE версии, като „EQ Technology“ ще се използва като етикет за EVs и „EQ Hybrid Technology“ за plug-in хибриди, съобщи говорител на компанията на 21 февруари. Например, изцяло електрическата версия на новия CLA, която идва до средата на годината, ще се нарича „CLA с EQ технология“.

Mercedes е продал 12 391 EQE в Европа през 2024 г., според данни на Dataforce, което е спад от 21 процента спрямо 2023 г. Той е продал 45 772 модела E-Class, което е увеличение от 32 процента спрямо 2023 г.

Автомобилните производители обмислят дали да създават отделни модели EV и ICE по време на прехода към електрификация и как да ги нарекат. Mercedes има отделни модели EQ за гамата E- и S-класа от най-висок клас, но изцяло електрическите автомобили с компактни и средни размери имат същия стил на каросерията с префикс EQ, като EQB, който е електрическа версия на GLB SUV.

BMW до голяма степен разгърна мултиенергийна стратегия, с изключение на iX електрическия голям SUV, който се различава от базирания на X5 ICE SUV. Той използва „i“, за да сигнализира за изцяло електрически варианти като iX3, но не е ясно как ще назове идващата гама от електромобили на платформата Neue Klasse.

Първите електромобили на Audi, големият SUV E-tron и големият спортен седан E-tron GT, бяха отделни модели със собствени имена. По-късно Audi реши да промени имената на моделите, така че електромобилите да използват четни числа, като A4 или Q6, а моделите с ICE да бъдат нечетни, като A3 или A5 – но наскоро от марката Volkswagen Group съобщиха, че ще се върнат към традицията си да използват числа за сигнализиране на сегменти, независимо от задвижването.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

CAPTCHA ImageChange Image