21.04.2025

Новите тарифи на Тръмп вдигнаха цената на… MAGA шапките

Тарифите на президента Тръмп имат за цел да засегнат всяко кътче на земното кълбо, но има една група, която може би не е очаквала пряк удар върху финансите им – хората, верни на MAGA.

Откакто Тръмп успешно се кандидатира за президент преди десетилетие, неговите поддръжници похарчиха милиони за стоки, свързани с кампанията, като най-известните от тях са червените шапки с надпис „Направете Америка отново велика“.

Въпреки че шапките, закупени директно от кампанията на Тръмп, често за 40 или повече долара, от 2019 г. са „100 процента гордо произведени в САЩ“ от доставчик в Калифорния, задграничните доставчици наводниха пазара с евтини имитатори.

Повече от 90% от най-продаваните стоки за президентската кампания, изброени в Amazon, имат адрес на продавача в Китай, според Financial Times. От 9 април Китай ще се сблъска с най-високите американски мита от която и да е страна, като Тръмп добави данък от 34% към съществуващите 20% наложени по-рано тази година.

Много търговци на дребно изброяват продуктите си като просто „декорирани в Америка“. През 2022 г. компания за облекло, базирана в Юта, беше глобена с повече от 200 000 долара от Федералната търговска комисия за добавяне на фалшиви етикети Made in America към вносни дрехи.

97% от дрехите и обувките, продавани в САЩ, са вносни, според Американската асоциация за облекло и обувки. А повече от половината идват от страни в Азия с ниски разходи за труд, много от които са засегнати от най-високите данъци. Камбоджа, Лаос и Виетнам са изправени пред мита, надхвърлящи 45%, докато вносът от Мианмар, Бангладеш, Тайланд и Тайван ще струва поне 30% повече.

По-бедните домакинства, които непропорционално подкрепиха Тръмп през ноември, се очаква да бъдат особено силно засегнати от растящите цени на бюджетните дрехи и вносната храна. Президентът обаче се опита да омаловажи опасенията за инфлация или рецесия.

„Не ме интересува, ако вдигнат цените, защото хората ще започнат да купуват американско производство“, каза той.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

CAPTCHA ImageChange Image