19.06.2025

Синя България и “Да, България“ контрират “Спаси София“: Частни инвеститори да изградят паркинги

Общинските съветници от Синя България и „Да, България“ внесоха контрапредложение на идеята на „Спаси София“ за вдигане на цените в зоните за паркиране в София и създаването на Червена зона в идеалния център на столицата.

Те предлагат да се даде възможност на частни инвеститори да изградят необходимите паркинги, което ще реши трайно проблемите с паркирането в София, без да натоварва финансово допълнително софиянци и общината.

„Увеличението на цената за паркиране, предложено от група общински съветници, няма потенциал да облекчи паркирането и недостига на паркоместа в София. Предположението, че вдигането на цената за паркиране има потенциал да ограничи ползването на услугата, няма обективна и надеждна обосновка и затова няма как да бъде прието като ефективно“, заявяват от Синя България и „Да, България“.

В доклад до председателя на Столичния общински съвет (СОС) Цветомир Петров Синя България и „Да, България“ предлагат да се създаде работна група от общински съветници за проучване на имоти, които са общинска собственост и са подходящи за изграждане на подземни и надземни паркинги от частни инвеститори със собствен капитал в режим на публично-частно партньорство.

Според общинските съветници това ще е трайно решение за десетилетия напред на проблема с паркирането в столицата. Те се аргументират, че инициативата ще привлече „стотици милиони евро нови инвестиции в София“ и ще осигури на Столична община собственост върху модерни съоръжения за паркиране, „без да се налага общината да плати за това нито едно евро от общинския бюджет“.

„Това ще гарантира, че няма да има корупция при строителството на тези съоръжения, защото те ще се изграждат от частни инвеститори с частни капитали, а не с публични средства„, аргументират се от Синя България и „Да, България“.

Според тях предложението на „Спаси София“, което ще създаде необходимост от генериране на нови 70 милиона лева годишни приходи за ЦГМ „не е нищо повече от продължаване и задълбочаване на социалистическата практика да се събират все повече пари от гражданите за некачествена услуга и с реален потенциал тези пари да се разходват неефективно и да захранват корупционни схеми“.

„Предвидените в предложението нови 70 милиона приход за ЦГМ са предназначени за общински инвестиции в паркинги, автобуси и ремонт на пътна инфраструктура. С оглед на това, че тези средства дори и да бъдат инвестирани изключително разумно и ефективно, няма да разрешат натрупаните проблеми, то е задължително да бъдат привлечени частни инвеститори, които да изградят паркинги и да обслужват линиите на градския транспорт със собствени капитали и на собствен риск“, пише още в доклада на двете партии до председателя на СОС.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

CAPTCHA ImageChange Image