Информационна aгенция "Дартс Нюз" ©

Общество

Нова авария, от утре пак спират парното в “Младост”

Нова голяма авария на топлопровод от 1200 мм стана към 17 ч в “Младост” срещу The Moll, съобщиха от “Топлофикация-София”. Това е третият ден след аварията с магистралния топлопровод на столичната топлофикация, която остави без парно и топла вода почти цялата източна част на София и преди още да беше възстановено топлоподаването в квартал “Слатина” и част от “Дружба 1”.

Работници на фирмата са започнали да махат бетонните плочи и да правят разкритие на авариралия топлопровод. В. “24 часа” снима началото на новата авария. В сряда сутринта поетапно и по график ще бъдат спирани парното и топлата вода в различни части на “Младост”. По-рано през деня от топлофикация съобщиха, че е възстановено топлоподаването към “Гео Милев”, “Лозенец”, “Изток”, “Изгрев” , “Дианабад”, “Мусагеница”, “Дървеница”, “Витоша”, “Студентски град”, както и в “Младост” 1, 1А, 2, 3, 4. От неделя, когато се получи пробив на магистрална тръба, която е на възраст 27 г., почти цялата източна част на София остана без парно и топла вода.

Във вторник топлоподаването бе възстановено, но без двата квартала. Има сигнали, че някои блокове от “Младост 4” и в “Студентски град” все още са без парно, казаха в ранния следобед от компанията. Явно това са били първи сигнали за новата голяма авария, предположиха от дружеството. Във вторник компанията все още се вместваше в разрешените 48 часа, през които може да е спряно топлоподаването. Тези часове изтекоха към полунощ.

Хората от “Младост”, които ще бъдат без парно повече от 48 часа, ще могат да търсят обезщетение. От дружеството съобщиха още, че дните, в които е нямало парно, ще бъдат изключени от сметките за февруари. От вторник в Комисията по енергийно и водно регулиране постъпват питания как ще бъдат обезщетени клиентите, които стояха на студено и без топла вода. От КЕВР съобщиха, че се дължи неустойка в размер на стойността на недоставената топлинна енергия за периода на закъснението, ако повредите в топлопреносната мрежа или в абонатната станция не са отстранени в срок от 48 часа. Регулаторът дава пояснения и за обезщетенията при спиране на тока. В чл. 44, ал. 1 на общите условия на “ЧЕЗ Разпределение България” се посочва:

“В случай че потребителите останат без електрическа енергия по вина на електроразпределителното предприятие повече от 24 часа след получаването на уведомление от потребителя,електроразпределителното предприятие заплаща на потребителя обезщетение от 30 лева и по 20 лв. за всеки следващ период от 12 часа без осигурена електрическа енергия. Това обезщетение не изключва отговорността на електроразпределителното предприятие за имуществени вреди в по-голям размер, нанесени на потребителя”. Ден след като министърът на енергетиката Николай Павлов поиска от “Топлофикация-София” и от “ЧЕЗ Разпределение” информация за авариите в столицата, това направи и КЕВР.

Тя изпрати писма до ръководствата на двете дружества с искане в 3-дневен срок да бъде предоставена обобщена информация за причините за прекъсванията, броя на засегнатите абонати и предприеманите мерки за възстановяване на електрозахранването и топлоснабдяването. “Дружествата са лицензианти и исканата информация е да се установи изпълнението на издадените им от КЕВР лицензии за качеството на предоставяните услуги. След получаване на докладите КЕВР ще прецени по-нататъшните си действия,” съобщават от регулатора.

LEAVE A RESPONSE

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *