Информационна aгенция "Дартс Нюз" ©

Изборът на редактора Любопитно Най-четени Общество

Dove се извини за реклама, критикувана като расистка

Козметичната марка Дав (Dove), собственост на холандския гигант Юниливър (Unilever PLC), се извини за реклама на душ гел, която бе критикувана, че е расистка.
Трисекундният клип е бил качен в американската страница във Фейсбук на Dove.

Той представя чернокожа жена, която си сваля фланелката, изпод която се появява бяла жена, която на свой ред си сваля фланелката и се появява трета жена – азиатка.

Рекламата се прие с остри критики за расизъм заради намека, че ако ползва сапун, цветнокожата ще изсветлее.

Замисълът на компанията е бил, че жени от всички раси, т.е. с различни типове кожа, могат да ползват рекламирания сапун. Но преходът се е оказал неудачен.

Dove заяви в Туитър и Фейсбук, че е „поел в грешна посока“ и съжалява за причинената обида.

„Това не представя разнообразието на истинската красота, ценена от Dove, която е в основата на убежденията ни, и това не трябваше да се случва,“ посочва компанията в изявление по повод рекламата, която премахна.

Извиняваме се дълбоко и искрено за обидата, която може да е причинил (клипът – бел. ред.), допълва Dove.

Ползватели на интернет от целия свят разкритикуваха рекламата.

Да си черен означава ли да си мръсен и нежелан? – пита потребителят @Social_Heretic, призовавайки за бойкот на продуктите на Dove и Юниливър.

И в миналото Dove е била обвинявана за подобни неудачни асоциации, припомня Би Би Си. През 2011 г. Dove рекламираше друг свой продукт отново като вид „избелване“ чрез модели близки, но различни по тен.

LEAVE A RESPONSE

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *