Информационна aгенция "Дартс Нюз" ©

Food Бизнес Бизнес Изборът на редактора Коментари Най-четени

Млекарите подкрепят мярката 90% от площта за млечни продукти да е за български стоки

Национална асоциация на млекопреработвателите в България поиска 90% от предназначената за млечени продукти площ в търговската мрежа да е за български производители.

В своя декларация Асоциацията категорично подкрепя усилията на министър Танева в помощ на българските производители на хранителни продукти. Тази тежка ситуация, която е без аналог в новата Българска история, изправя цялата държава и целият ни народ пред изключителни трудности и го поставя на ръба на оцеляването, пише в декларацията.

Искаме да изкажем нашите благодарности за държавническата и позиция и волята да се защитят родните производители, както и да се осигури и спаси най-сигурният източник на препитанието на народа – българската хранително-вкусова промишленост.

Адмирираме и усилията на министър Танева да осигури на малките производители път до потребителите, именно сега, когато значима част от обичайните канали за продажба на стоката им са възпрепятствани или направо затворени.

Всяко хранително производство представлява верига от дейностим напомнят млекарите. Млякото преди да се опакова или направи на сирене е произведено от десетки хиляди фермери на територията на страната. Крах и фалит на едно предприятие означава крах и фалит на десетките ферми, които го снабдяват със сурово мляко. Това освен всичко ще доведе и до допълнителен ръст на безработните.

Не желаем да ограничаваме ничии права, символична е подкрепата, която се изисква – да се изложат приоритетно продуктите – българско производство. Това ще се отрази както на производители на храни, така и на неразривно свързаните с български фермери и земеделски страни по цялата ос на земеделското ни стопанство, за да стигне храната днес и за да може да стигне и утре до българският потребител.

Земеделската стока е с ограничен срок на годност често малотрайна – необходими са действия веднага. Тази стока не може да чака и просто да се развали и изхвърли – трябва да се намери най-прекия път до трапезата на хората. За това ние подкрепяме и апелираме: 90% от търговските площи на които се излагат млечни продукти да е предназначена за стоки произведени от предприятия опериращи на територията на България. По този начин смятаме, че ще осигурим възможността на заплашени производители да получат достъп до повече точки на продажба, пишат още от Асоциацията.

От своя страна Асоциацията на млекопреработвателите се ангажира да следи и гарантира високото качество, безопасност и проследяемостта на съответната стока. Би следвало всички производители да имат интегрирана НАССР система и ISO, както и да се проверява това да не оперират в сивия сектор.

Млекарите коментират и километрите, залегнали в Проекта на Постановлението. Според тях вместо да се залага в радиус на колко точно километра трябва да е прозиведената стока, по-добре е за определяне на регионален производител да се използва областното административно разпределение съществуващо в страната. Асоциацията предлага регионалният производител да има възможност да продава в областта, в която е регистриран производственият му обект както и в съседните /граничещите/ на нея области“.

LEAVE A RESPONSE

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *