06.10.2024

Кампанията БАЛКONA сбъдна мечтата на победителя в едноименния конкурс

Големият победител в конкурса БАЛКONA – Ирина Костадинова, вече се радва на своята напълно трансформирана тераса. Наградата тя спечели сред близо 90  участници в инициативата, които два месеца споделяха визии от своите балкони и се мотивираха защо терасата е любимата им стая на открито. Конкурсът имаше за цел да повдигне важни въпроси за възможността всеки един от нас да допринесе за по-красиви, по-чисти по-зелени градове, облагородявайки терасата си.

Победителят бе избран от авторитетното жури на конкурса – изявени професионалисти с отношение към дизайна. Ирина Костадинова спечели техните сърца с вдъхновяващото си послание: „Нашият балкон е нашата малка градинка и врата към външния вълшебен свят. Свят, пълен с цветя, птичи песни, много зеленина и релаксиращи и съкровени мигове между нас и нашите приятели… Нашият балкон би бил щастлив да бъде обновен, а ние най-сетне ще сбъднем една мечта”. Каква трансформация претърпя нейният балкон и какви решения бяха взети, за да се превърне той в мечтаното кътче в дома ѝ?

„За мен като архитект беше много важно при трансформацията на балкона да се съобразим с външния вид на сградата. Затова за пода и стените се спряхме на нейните неутрални сиви цветове, за които използвахме материалите на „Мапей България“ и BCA import & export, а друг наш партньор – „Брик Инженеринг“ ни съдейства с всички строителни дейности“, разказва арх. Милена Добрева – организатор на кампанията и основател на ONA Design. Повечето от нас си представят терасата си със светли и свежи цветове, но преди да ги използваме, специалистите съветват да се съобразим с основните цветове на сградата, а тях да приложим в онези части, които остават видими само отвътре. Интересен подход е прилагането на популярните орнаментални мотиви, които с шаблоните и тебеширените бои на Vintage Room всеки може лесно да създаде и сам. Безспорно най-красивата част от терасата са цветята и растителността, те ни носят усещането за природа и релакс, което всеки търси в това пространство от дома. За балкона победител озеленителите от „Цветни идеи“ сътвориха истинска пъстра градина от цветя и билки, а увивна дива лоза ще украси стените и тавана на балкона с времето за радост на минувачите по улицата. Интересен акцент в тази зелена одисея е и цветно пано от мъх от БИОборд, което не изисква поддръжка и допълва автентичното усещане за среща с природата с естествения си мирис на гора.

Най-разпространеният избор за интериора на балконите е натуралната, земна гама с много дърво и зеленина, в които търсим усещане за баланс. „Именно на множество разнообразни дървени елементи заложихме и при трансформацията на балкона, спечелил голямата награда. Ефектни декорации, кашпи, включително пейка и столчета, допълниха уютната атмосфера, благодарение на нашите партньори „Декоративни щайги ръчна изработка“. Дървото обаче има нужда от допълнителна грижа, защото неговата структура абсорбира влагата и я освобождава. Затова използвахме специални финиши за дървесина от нашите партньори OSMO, които са произведени на базата на натурални масла и восъци“, допълва арх. Добрева.

Всички участници в конкурса споделиха, че балконът е любимо място, където се радват на топлите слънчеви лъчи през всички сезони. В горещите летни дни те стават твърде силни и търсим начин да ги ограничим. Винаги е добър вариант да помислим за подходящ сенник, който ще ни носи комфорт, ще защити терасата и нашата зелена градина и любими цветя от различни атмосферни влияния и ще създаде добри условия за нашата зеленина. За реализацията на проекта партньорите ни от „Мис Комфорт“ осигуриха цветна тента в цветовете на балкона – сиво, бяло и зелено, която да носи сянка и прохлада. В дизайна на жилището, както и на балкона, декорациите са тези, които дават завършен вид и внасят уют. С много внимание тези малки, но важни детайли бяха подбрани от ONA Design като организатор на кампанията и Pillow Point.

Днес победителят в конкурса Ирина Костадинова описва своята напълно променена тераса така: „Балконът ми е страхотен, той е феноменален, уникален, разкошен и е наистина врата към външния вълшебен свят“. Кампанията БАЛКONA вдъхнови десетки участници да променят своите тераси, като с това помогнат за положителната промяна на цялостната градска среда, защото промяната е възможна и тя започва от всеки един от нас.

Големият интерес към конкурса мотивира организаторите и партньорите на кампанията, които помогнаха една мечта да стане реалност, да продължат да развиват инициативата БАЛКONA и със следващи издания.

Кампанията БАЛКONA се реализира в партньорство с: Ona Design, списание „Наш дом“, GRANDecor, Rozali.com, Brick Engineering, b2b Media, Madamsko, Exterior, Dartsnews, 2b-consult, Level Famous, Paragraph21, Kарта Холидей, BIOBoard, Mapei, BCA import and export services, „Цветни идеи“, „Декоративни щайги ръчна изработка“, 1kam1.com, Phivex, Мебелна еко фабрика, OSMO, „Мис Комфорт“, Pillow Point, 3CON.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *