BMW разработи център за данни заедно с отдела за облачни технологии на Amazon, което показва, че компаниите все повече използват „големи данни“, за да подобрят ефективността си.
„Искаме да преминем от решения, базирани на интуиция, към решения, базирани на данни“, каза Кай Демтродер, вицепрезидент на трансформацията на данни в BMW. „Имаме няколкостотин специалисти по обработка на данни в BMW, но целта е да направим данните достъпни за всички.”
Демтродер каза, че „облачените центрове за данни“ на BMW са доказали своята стойност, когато пандемия COVID-19 започнала да влияе на производството на автомобили през пролетта, когато данните на Amazon Web Services (AWS) са позволили на германския производител на автомобили да види кои доставчици имат проблеми.
„Това беше ясен случай, в който имахме всички данни и можехме да ги използваме незабавно, за да реагираме правилно на кризата“, каза той цитиран от REUTERS.
BMW и AWS работят заедно от 2015 г. и през последната година и половина съвместно са разработили Центъра за данни на автомобилния производител.
До 5 000 служители на BMW също ще бъдат обучени да използват технологията AWS за по-ефективно използване на данните.